یک کارگزار رسمی بیمه مزایای خدمات شرکتهای کارگزاری بیمه را تشریح کرد و از بیمه گزاران و بیمه گران خواست تا به کارگزاران بیمه اعتماد کرده و به صورت رایگان از خدمات و مشاورههای این شرکتها استفاده کنند تا بیمه گذاران بتوانند بیمه نامه های مناسبی خریداری کنند.
میپنا – خسرو حداد -مدیر عامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا- در یک نشست خبری گفت: کارگزار بیمه فردی است که معاملات بیمه ای را با تخصص ویژه مدیریت کرده و بین بیمه گزار و بیمه گر رابطه سالمی برقرار کند و نیازهای بیمه ای بیمه گذاران را تشخیص داده و آن را با نرخ مناسب به مشتری ارائه دهد.سهم ۲ درصدی کارگزاران بیمه از بازاروی به ناچیز بودن سهم کارگزاران بیمه در کشور اشاره کرد و افزود: از ۱۰ سال گذشته که از فضای دولتی صنعت بیمه خارج شدیم تاکنون بیش از ۲۰ شرکت در این صنعت حضور دارند اما باید این صنعت را به سمت فعالیت کارگزاری سوق دهیم زیرا دردنیا ۸۵ درصد بازار بیمه در دست کارگزاران رسمی بوده ولی درایران سهم کارگزاران از بازار بیمه بسیار ناچیز بوده و تنها دو درصد است. بنابراین یکی از قدم های بزرگ دراین راستا این است که سهم کارگزاران رسمی را از بازار بیمه افزایش دهیم.حداد با بیان اینکه کارگزاران رسمی تنظیم کننده بازار هستند، عنوان کرد: یکی از مشکلات صنعت بیمه این است که طی سال های گذشته نرخ شکنیهای غیر اصولی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون برای چند شرکت بیمه بحرانهایی ایجاد شده که حاصل ارزان فروشی است.بیمه گذاران دنبال بیمه های ارزان نروندمدیر عامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا تاکید کرد: بیمه گذاران باید هشیار باشند که دنبال خرید بیمه های ارزان نروند زیرا فروش بیمه ارزان یعنی نگرفتن خسارت و بسیاری از بیمه گذاران زمانی که بیمه ارزان خریداری می کنند احساس موفقیت دارند ولی این اشتباه است زیرا بیمه نرخ مشخصی داشته و بیمه گذاران باید به پایین بودن نرخ آن شک کنند و به دنبال بیمه با کیفیت باشند.وی عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگری که در صنعت بیمه وجود دارد این است که شرکت های بیمه به فکر خدمات کمک رسانی برای ارائه خدمات به مشتریان نبوده و توفیق زیادی در این خصوص حاصل نشده است این درحالی است که در دنیا شرکت های خدماتی درکنار شرکت های بیمه فعالیت میکنند؛ بنابراین برای جمع آوری پول از دست مردم باید به خانه بیمه گذاران رفته و به آنها خدمات ارائه کنیم چون بازار رقابتی راهی جز این برای ما باقی نمی گذارد.مدیر عامل این شرکت کارگزاری اضافه کرد: در این راستا شرکت کارگزاری بیمه تامین زندگی فردا در سال آینده قصد دارد بیمه نامه ها را همراه خدمات به بیمه گذاران ارائه دهد و در تلاش است تا به دو هدف ایجاد ارزش افزوده در خدمات برای مشتریان و نگهداری قیمت های مناسب برای آنها برسد.تضمین خدمات شرکت های بیمهوی با بیان اینکه یکی از هدفهای این کارگزاری استفاده از ظرفیت های موجود برای حرفه ای کردن خدمات کارگزاری در سطح ایران و منطقه است، عنوان کرد: این شرکت کارگزاری کلیه خدمات شرکت های بیمه را تضمین کرده و پاسخگوی مشتریان است به طوری که طبق ماده ۶۷ قانون بیمه موسسات بیمه نمایندگان و کارگزاران رسمی مسوول جبران خسارت شرکتهای بیمه هستند.مزایای خرید بیمه از کارگزاران رسمیحداد عنوان کرد:شرکت کارگزاری بیمه تامین زندگی فردا علاوه بر خرید بیمه نامههای مختلف از شرکت های بیمه، امتیازهای ارزش افزوده دیگری را به بیمه گذاران ارائه می دهد به طوری که ما به مشتریان می گوییم با ضمانت خدمات پس از فروش بیمه را خریداری کنند.وی یادآور شد: درحال حاضر ۶۰۰ کارگزار در بیمه مرکزی دارای مجوز هستند که ۵۰ درصد آن ها فعال نبوده و مابقی نیاز به سرمایهگذاری بیشتری در مجموعههای خود دارند با این حال امیدواریم که شرکتهای مشابه ما در سطح کشور افزایش پیدا کنند تا نظام واسطه گری بیمه حرفه ای شود.مدیر عامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا با بیان اینکه کارگزاران رسمی بیمه تنظیم کننده رفتار تولیدکننده و مصرفکننده هستند، گفت: ما حق الزحمه خود را از بیمه گر دریافت کرده و سرویس های رایگان به مشتریان ارائه می دهیم.وی هدف دیگر این شرکت کارگزاری را راه اندازی مرکز پژوهش های بیمه ای در سال آینده دانست و عنوان کرد: حرکت های پژوهشی صنعت بیمه کافی نبوده و پروژههای پژوهشی در این صنعت در حال انجام است تا به اطلاع صنعت بیمه و مشتریان برسد.به طوری که در طراحی بیمه نامههای جدی، نرخ گذاریها ، رفتار مصرفکننده ونحوه تغییر فرایندهای ارزی خدمات بیمه اقداماتی درحال انجام است.پیش بینی وضعیت سه سال آینده شرکتهای بیمهحداد با بیان اینکه اصلاح صنعت بیمه به یک کار گروهی نیاز دارد، تصریح کرد: این شرکت کارگزاری تحلیل مالی شرکت های بیمه را انجام داده و پیش بینی وضعیت شرکتهای بیمه ای را تا سه سال آینده به مشتریان ارائه می دهد به طوری که بررسیها نشان می دهد برخی از شرکت های بیمه که اکنون مشهور نیستند تا سه سال آینده موفقیتهای چشمگیری خواهند داشت و برخی شرکتهای معروف نیز با چالش های جدی مواجه خواهند شد.وی در خصوص بی اعتمادی مردم از سرمایهگذاری در بیمه عمر گفت: در صورتی که مردم برای خرید بیمه عمر با کارگزاران رسمی بیمه مشورت کنند آن ها می توانند براساس رتبه بندی شرکتها و وضعیت مالی آنها پیشنهاد مناسبی ارائه دهند.پرداخت ۸۵ میلیون خسارت به مشتریحداد یادآور شد: این درحالی است که شرکت کارگزاری بیمه تامین زندگی فردا که یک چهارم پرتفوی آن بیمه عمر است تاکنون یک بیمه نامه برای بیمه دی به فروش نرسانده و برای بیمه توسعه ۹ بیمه نامه به فروش رسانده است که به دلیل عدم پرداخت خسارت توسط بیمه توسعه در سال جاری ۸۵ میلیون تومان خسارت به مشتری پرداخت کرده است.مدیر عامل کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا در خصوص وضعیت صنعت بیمه در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: صنعت بیمه متاثر از اقتصاد کشور بوده و به اعتقاد من باید بخش بزرگی از بازار سرمایه کشور در دست شرکت های بیمه باشد زیرا بزرگترین کارکرد صنعت بیمه این است که سرمایه های خرد را جمعآوری کرده و آن را به اندوختههای کلان تبدیل کند.طراحی ۳ بیمه نامه جدیدوی از طراحی سه بیمه نامه جدید خبر داد و افزود:در حال حاضر سه بیمه نامه جدید مورد نیاز کشور طراحی و به بیمه مرکزی ارائه شده است تا مجوزهای لازم ارائه شود.این درحالی است که طراحی بیمه نامه های جدید باعث می شود حق بیمه ای جدید در سبد بیمه ای کشور تولید شود.حداد یادآور شد: وظیفه ما در شرکت کارگزاری این است که به بیمه گذاران مراجعه کرده و خدمات خود را به آن ها معرفی کنیم، لذا من از همه درخواست می کنم که از خدمات مطلوب ما استفاده کنند زیرا این شرکت کارگزاری حقوق شهروندی برای بیمه گذاران ایجاد کرده است.وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه گذاران و بیمه گران باید به کارگزاران بیمه اعتماد کنند تا بازار واسطه گری حرفه ای در کشور ایجاد و پیاده سازی شود و ما آماده هستیم برای شخصیت های حقوقی و حقیقی سرویس های رایگان ارائه دهیم تا بیمه گذاران بتوانند بیمه نامه های مناسبی از شرکت های بیمه خریداری کنند.صنعت بیمه نیاز به خانه تکانی اساسی دارددر ادامه این نشست شیخ پور- رئیس هیات مدیره کارگزاری رسمی بیمه تامین زندگی فردا- گفت: علی رغم تلاش های زیادی که در صنعت بیمه صورت گرفته است،صنعت بیمه همچنان نیاز به تحرکات جدی داشته و به خانه تکانی اساسی نیاز دارد.وی به فعالیت کارگزاران رسمی اشاره کرد و افزود:یکی از فعالیت های صنعت بیمه کارگزار است به طوری که تفاوت نمایندگان بیمه با کارگزاران رسمی این است که نمایندگان برای بیمه خاصی فعالیت می کنند اما کارگزاران مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی دریافت کرده و با تمام شرکتهای بیمه کار می کنند.شیخ پورتصریح کرد:لذا کارگزاران اقدامات اساسی در این صنعت انجام می دهند، اما هنوز در کشور نقش پر رنگی ندارند و تا تعامل مناسبی صورت نگیرد،صنعت بیمه شکل مطلوبی نخواهد داشت.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر