معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شکایت مردم از کمفروشی اینترنت و نیز کیفیت نامناسب خدمات شرکتهای اینترنتی و شرکتهای واردکننده گوشی موبایل را از جمله دلایل شکایت مردم به این سازمان عنوان کرد.
نود آی سی تی – مجتبی فراهانی درباره اجرای طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) روی کالاهای فناوری و دیجیتال گفت: هماکنون در فاز جدید اجرای طرح شبنم، کالاهای دیجیتالی وارداتی و نیز تولیدی در اولویت فهرست کالاهای مشمول این طرح قرار گرفتهاند و بر این اساس میتوان به ترغیب شرکتهای تولیدی، جلوگیری از تخلفات و فعالیت مراکز غیررسمی که از برندهای متفرقه استفاده میکنند، امیدوار بود.وی به میزان پرونده شکایت از خدمات فناوری و کالاهای این حوزه اشاره و با تاکید بر برخورد قاطع با تخلفات در این بخش، هرگونه افزایش نرخ کالا و خدمات در این حوزه را بدون هماهنگی با واحدهای مسوول غیرقانونی اعلام و گفت: کالاهای دیجیتالی و فناوری فاقد بارکد دوبعدی طرح شبنم در بازار توسط سازمان حمایت از مصرفکنندگان جریمه خواهند شد.فراهانی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۳ هزار مورد شکایت مردمی به دلیل نصب نکردن برچسب دوبعدی شبنم روی کالاهای مصرفی در سال جاری اعلام شده است، افزود: شبکه بازرسی و نظارت مردمی در حوزه فناوری اطلاعات بسیار پررنگ ظاهر شده و به طور قطع شکایت مردم در بخش کالا و خدمات در این حوزه را پیگیری میکند.وی افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات به جدیت ورود کرده و تعداد پروندههایی که از شرکتهای اینترنتی در بخش خدمات و از شرکتهای واردکننده گوشیهای موبایل در بخش کالا وجود دارد بسیار چشمگیر است.به گزارش فارس، فراهانی کمفروشی در حوزه اینترنت و کیفیت و سرعت اینترنت را از جمله مواردی عنوان کرد که در مورد عملکرد شرکتهای فناوری اطلاعات منجر به اعلام شکایت میشود و افزود: بررسی پروندههای متعدد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل جداگانهای دارد و باید گفت که تعداد قابل توجهی پرونده از این حوزه به تعزیرات ارسال میشود که تمامی اینها توسط بازرسان و کارشناسان خبره فناوری پیگیری خواهد شد.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر