در حال خواندن
مخابرات اطلاعات غلط نمی‌دهد؛ مردم قضاوت کنند
2

شرکت مخابرات ایران در واکنش به اظهارات مدیر روابط عمومی شرکت زیرساخت که عنوان کرد “مخابرات نشانی‌های غلط می‌دهد”، ادعای خود را ثابت کرد.
نود فناوری – اواسط هفته جاری بود که مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت برخلاف تصورات (حداقل تصور رسانه‌ها) بار دیگر بر آتش نزاع با شرکت مخابرات ایران دمید و آن را شعله‌ور ساخت.
نماینده شرکت زیرساخت در پاسخ به یکی از دلایل مخابرات برای بروز اختلاف حساب ۳۵۰ میلیارد تومانی با این شرکت بر سر افزایش تعرفه‌های ارتباطات بین‌الملل، گفت که “ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص ۲۰ برابر شدن تعرفه مکالمات بین‌الملل عجیب است؛ تعرفه مکالمات بین‌الملل هموطنان ایرانی در یکسال اخیر به طور متوسط ۲۵ درصد ارزان‌تر شده و در برخی مسیرهای پر ترافیک نظیر عراق و افغانستان به کاهش ۴۰ درصدی نیز انجامیده است.
مدیر کل روابط عمومی زیرساخت که شاید برای اولین بار باشد در طول نزاع وزارت ارتباطات با مخابرات، حاضر شده اظهاراتش را رسانه‌ای کند، این را هم گفته است که “مدیران شرکت مخابرات همانند سایر اپراتورها از این تعرفه‌ها آگاهی کامل دارند و ارایه نشانی‌هایی این اندازه غلط برای خودداری از پرداخت حقوق مردم، شگفت‌انگیز است.”
به گزارش تسنیم، حال که مخابرات در برابر چنین هجمه‌ای قرار گرفته دست به رونمایی مصوبات قبلی در ارتباط با تعرفه ارتباطات بین‌الملل زده است تا صحت ادعای خود را ثابت کند.
مخابرات در پاسخ به توضیحات روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌های ارتباطات بین‌الملل طی سال‌های اخیر ضمن آنکه افزایش تعرفه‌ها را حق شرکت زیرساخت دانسته، گفته است: “انتقاد ما به عدم تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت است؛ توجه مردم را به جدول مقایسه‌ای تعرفه‌های داخل و بین‌الملل با تلفن ثابت طی سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۹۱ جلب می‌کنیم.
در جدول شماره یک، تعرفه‌های تلفن ثابت و بین‌الملل در سال ۸۲ به شرکت‌های مخابراتی ابلاغ شده است. براساس این تعرفه‌ها، هزینه یک پالس تلفن داخلی ۴۴.۷۰ ریال و یک دقیقه مکالمه بین‌الملل حداقل ۱۵۷۵ و حداکثر ۴۷۹۶ ریال بوده است.

حال‌ آنکه براساس مصوبه ۱۵۳ مورخ ۹۱/۸/۲۸ کمیسیون تنظیم مقررات، هزینه یک دقیقه مکالمه در سطح اول ۷۰۰ ریال و در سطح شانزدهم ۱۰۰۰۰۰ ریال شد؛ در حالیکه هزینه مکالمات داخلی به ۳۰ ریال در یک دقیقه کاهش یافته است.

بنابراین بالاترین نرخ تعرفه بین‌الملل در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۸۲ تا بیش از ۲۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد. امیدواریم خوانندگان محترم خود قضاوت کنند که چه کسی آدرس غلط می‌دهد.”

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر