تحلیلگران میگویند محبوبیت تبلتهای مایکروسافت در حال افزایش است و علت این مساله اقبال به آنها در میان کاربران تجاری و حرفهای است.
نود آی سی تی – این تحول در شرایطی رخ می دهد که بازار جهانی تبلت در دو سال اخیر به شدت نزول کرده است و کاربران عادی علاقه چندانی به خرید تبلت ندارند.در مقابل تبلت های سرفیس پرو مایکروسافت با کاربردهای دوگانه شان به عنوان تبلت و رایانه شخصی در مدارس، شرکت ها و ادارات دولتی محبوب تر شده اند.بر اساس بررسی های آی دی سی میزان فروش تبلت ها برای اولین بار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ کاهش یافت ولی انتظار می رود بعد از این نزول شاهد رشد آهسته آن در سال های آینده باشیم. صاحب نظران می گویند این بازار هرگز به اندازه سال های اغازینش یعنی سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ پرطرفدار نخواهد شد.آی دی سی معتقد است بازار تبلت در سال ۲۰۱۵ با رشد ۲.۱ درصدی نسبت به سال قبل شاهد فروش ۲۳۴.۵ میلیون تبلت خواهد بود. کارشناسان یکی از علل کاهش اقبال به تبلت ها را عرضه گوشی های دارای نمایشگر بزرگ موسوم به فبلت ها می دانند. در این میان مایکروسافت با عرضه تبلت های مجهز به ویندوز با نمایشگر بزرگتر و امکانات مناسب صاحبان مشاغل توانسته نبض بازار صاحبان مشاغل را در اختیار بگیرد.منبع:فارس
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر