دو سه روز پایانی هفته ای که گذشت، بار دیگر دسترسی به سایت ها و سرویس های وب که نیازمند تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بودند، قطع شد. به این ترتیب پایان هفته ای بدون ایمیل های مان در جیمیل و یاهو سپری کردیم.
گفته می شود قطع دسترسی به برخی سرویس های ارتباطی به ویژه در شرایط بحرانی، به عنوان بخشی از فرایند مدیریت ارتباطات، حق دولت هاست. فارغ از اینکه در هفته گذشته اصولا قطع دسترسی با برنامه بوده یا اتفاقی، به عنوان شهروندانی که حقی و حقوقی دارند، انتظار داریم در مواقع اینچنینی، حداقل اطلاع رسانی به موقع انجام شود. یا اگر اطلاع نمی دهند، حداقل از صفحه “فیلترینگ موقت” استفاده کنند. حق دولت را می پذیریم و انتظار داریم دولت هم حق ما را در دانستن به رسمیت بشناسد. دلیلی ندارد ساعت ها پشت کامپیوتر به انتظار باز شدن صفحه ای بمانیم که قرار نیست باز شود. اگر بدانیم، ابتدا برنامه ریزی می کنیم که مطالب و موارد مهم و مورد نیاز را قبل از قطعی از ایمیل مان خارج کنیم و بعد هم، عمر گران مایه و پهنای باند محدود را پای سرویسی که قرار نیست دریافت کنیم، بر باد نمی دهیم.
منبع: روزنامه فناوران اطلاعات
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر