به گفته مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران فروش ADSL در برخی از استان های کشور به دلیل کمبود پهنای باند متوقف شده است.
نود آی سی تی – داوود زارعیان بدون اشاره به اسامی استان های مذکور گفت: با توجه به اینکه ما در برخی از استان ها بیشتر از ظرفیت مورد نیاز پهنای باند ذخیره داریم فروش ADSL همچنان ادامه دارد اما در استان هایی که ظرفیت با پهنای باند برابری می کند فروش متوقف شده است.
وی در خصوص اینکه چرا همچنان فروش ADSL در تهران ادامه دارد گفت: در استان تهران پنای باند اضافه داشتیم و هنوز به نقطه توقف فروش نرسیدیم و پیش بینی می کنیم با توجه به مذاکراتی که در دست انجام است به زودی مشکل فروش پهنای باند به مخابرات برطرف شود.
وی گفت: مشترکان اینترنت مخابرات شک نداشته باشند که ما در جهت کاهش کیفیت حرکت نخواهیم کرد چرا که این موضوع باعث می شود تا ما مشتریان را از دست بدهیم.
وی افزود: به هیچ وجه در مدیریت ارشد شرکت این اجازه را به هیچ شرکت مخابرات استانی نمی دهیم تا بیشتر از ظرفیت اقدام به فروش ADSL کنند.
مشکل مخابرات با زیرساخت حل می شود
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران همچنین گفت: اختلاف حساب میان این شرکت با شرکت ارتباطات زیرساخت بحث جدی نیست و با رایزنی قابل حل است.
زارعیان با تأکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران با شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه مبلغ بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی اختلاف نظر دارد گفت: باید جلسهای میان شرکت مخابرات و زیرساخت برگزار شود تا در این جلسه به جمع بندی برسیم.
وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۷۵ میلیارد تومان از سوی مخابرات به شرکت زیرساخت افزود: پرداخت مخابرات به زیرساخت رویه ثابتی دارد به نحوی که مخابرات بابت هزینههای ماهیانه لینکهای ارتباطی و درصد مکالمات، مبالغی را به شرکت زیرساخت پرداخت میکند که این مبلغ ۷۵ میلیارد تومان نیز در همین راستا صورت گرفته و در این زمینه اختلاف نظری وجود ندارد.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزود: مخابرات ۹ درصد درآمدش را سالانه به شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت میکند و با این وجود اختلاف بر سر مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان با مذاکره قابل حل است و این مبلغ نسبت به تراکنشهای مالی دو شرکت رقم زیادی نیست.
زارعیان با تأکید بر اینکه تا زمانی که این بدهی ثابت نشود نمیتوان آن را پرداخت کرد گفت: شرکت مخابرات ایران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقاضا دارد که از شرکت های زیرمجموعه خود بخواهد این مسأله را حل کنند.
به زودی صدای مشترکان مخابرات در میآید
این در حالی است که به گزارش فارس دیر یا زود افت کیفیت اینترنت مخابرات صدای اعتراض مشتریان را بلند خواهد کرد.
البته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تاثیر توقف فروش اینترنت به مخابرات روی کیفیت سرویس ADSL مشترکان، گفت: مشکل پهنای باند برای مشترکان ADSL شرکت مخابرات، جدید نیست و این شرکت در دو سال گذشته، بدون فراهمکردن امکانات لازم، برای جذب و افزایش تعداد مشترکان اقدام کرده که این موضوع، به مرور زمان زمینه کاهش کیفیت سرویس و نارضایتی مشترکان را ایجاد کرده است.
حسن رضوانی افزود: شرکت مخابرات اگر منابع لازم را در اختیار ندارد برای رعایت حقوق مشترکان نباید ADSL جدید واگذار کند.
با توضیحات معاون نظارت و تنظیم مقررات رگولاتوری، این پرسش مطرح میشود که اگر نهاد نظارتی رگولاتوری از بیکیفیتی ADSL مخابرات مطلع بود، چرا پیش از علنی شدن موضوع بدهی مخابرات به زیرساخت برای احقاق حقوق مشترکان به این موضوع رسیدگی نکرد؟
رضوانی در این خصوص گفت: براساس شکایتهای دریافت شده از مشترکان درباره پایینبودن کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات، رگولاتوری چند بار به مخابرات اخطار داده که بیتوجهی به این اخطارها باعث شده رگولاتوری براساس قوانین و مفاد پروانه مخابرات به این تخلفات رسیدگی کند.
دانستن این نکته که رگولاتوری بر عملکرد شرکت مخابرات نظارت دارد و بابت تخلفات و عدم رعایت حقوق مشترکان، جرایمی را برای آن در پرونده منظور خواهد کرد، اگرچه دلگرمکننده است؛ اما برای مشترک سودمند نیست.
زیرا برای مشترک ADSL مخابرات که امروز به گفته رگولاتوری به دلیلی واگذاری بیش از ظرفیت، با کندی سرعت اینترنت روبهرو است، سنگین شدن برگه جریمهها در پرونده مخابرات، کیفیت سرویس را بهتر نخواهد کرد.
علاوه بر این در حالی که نهاد نظارتی رگولاتوری عنوان میکند که مخابرات بدون فراهم کردن امکانات، بیش از ظرفیت ADSL واگذار کرده و در نتیجه کیفیت سرویس آن افت کرده و مشترکان ناراضی شدهاند، اما در این شرایط نیز ایرادی به واگذاری ADSL از سوی شرکت مخابرات گرفته نمیشود.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر