یک واردکننده موبایل از مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه گوشی با سیمکارت(باندلینگ) طبق مدلهای رایج اپراتورهای دنیا خبر داد و گفت: در این روش پرداخت از روی قبض موبایل و بدون پیشپرداخت انجام میشود.
نود آی سی تی – رضا
آقایینیا با بیان این مطلب گفت: در روشهای مرسوم دنیا در قراردادهایی معمولا دو ساله،
مبلغ اندکی در حد یک پنجم قیمت گوشی در ابتدا از مشترک اخذ و سیمکارت به صورت رایگان
روی گوشی ارایه میشود.
وی گفت:
برای سیمکارت یک بسته خدمات (شامل مکالمه، دیتا و پیامک) تعریف شده که مشترک
ماهانه مبلغ ثابتی را بابت این خدمات و گوشی پرداخت میکند که این روش در دراز مدت
به نفع مشترک، اپراتور و تولیدکننده تلفنهمراه است.
این مدیر
نمایندگی یک برند موبایل در ایران ادامه داد: در روش فعلی باندلینگ که در ایران
انجام میشود، سیمکارت روی گوشی قفل میشود و مشترک در هنگام خرید قیمت سیمکارت
و گوشی را میپردازد.
وی با اشاره
به مشکلات اجرای باندلینگ گوشی و سیمکارت طبق مدلهای رایج اپراتورهای دنیا برای
بازار ایران گفت: در ایران قدرت رقابت دو اپراتور موبایل برای کاهش قیمتها کم
است؛ همچنین تعرفه گمرکی واردات قانونی در مقایسه با واردات قاچاق، قیمت گوشی
قانونی بهکار رفته در این روش را افزایش میدهد. علاوه بر این در ایران نظام
تضمین محکم برای دریافت هزینه گوشی وجود ندارد.
این فعال
بازار موبایل با اشاره به راهحلهای پیادهسازی روش رایج باندلینگ در ایران،
تصریح کرد: از ۶ ماه پیش مذاکرات با اپراتورهای تلفنهمراه به نتایج جدیدی رسیده،
تا از طریق موسساتی که امکان ارائه اعتبار دارند، پرداخت مبلغ گوشی انجام تضمین
شود، اما اشکال این روش این است که طبقه ضعیف از مشترکان را تحت پوشش قرار نمیدهد.
Normal
۰
false
false
false
EN-US
X-NONE
FA
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
رضا آقایینیا در گفتوگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس،
اظهار داشت: در روشهای مرسوم دنیا در قراردادهایی معمولا دو ساله، مبلغ
اندکی در حد یک پنجم قیمت گوشی در ابتدا از مشترک اخذ و سیمکارت به صورت
رایگان روی گوشی ارائه میشود.
وی گفت: برای سیمکارت یک بسته خدمات (شامل مکالمه، دیتا و پیامک) تعریف
شده که مشترک ماهانه مبلغ ثابتی را بابت این خدمات و گوشی پرداخت میکند
که این روش در دراز مدت به نفع مشترک، اپراتور و تولیدکننده تلفنهمراه
است.
این مدیر نمایندگی یک برند موبایل در ایران ادامه داد: در روش فعلی
باندلینگ که در ایران انجام میشود، سیمکارت روی گوشی قفل میشود و مشترک
در هنگام خرید قیمت سیمکارت و گوشی را میپردازد.
وی با اشاره به مشکلات اجرای باندلینگ گوشی و سیمکارت طبق مدلهای رایج
اپراتورهای دنیا برای بازار ایران گفت: در ایران قدرت رقابت دو اپراتور
موبایل برای کاهش قیمتها کم است؛ همچنین تعرفه گمرکی واردات قانونی در
مقایسه با واردات قاچاق، قیمت گوشی قانونی بهکار رفته در این روش را
افزایش میدهد. علاوه بر این در ایران نظام تضمین محکم برای دریافت هزینه
گوشی وجود ندارد.
این فعال بازار موبایل با اشاره به راهحلهای پیادهسازی روش رایج
باندلینگ در ایران، تصریح کرد: از ۶ ماه پیش مذاکرات با اپراتورهای
تلفنهمراه به نتایج جدیدی رسیده، تا از طریق موسساتی که امکان ارائه
اعتبار دارند، پرداخت مبلغ گوشی انجام تضمین شود، اما اشکال این روش این
است که طبقه ضعیف از مشترکان را تحت پوشش قرار نمیدهد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930418001293#sthash.Wq4pbYTP.dpuf
ارسال یک نظر