در ادامه اختلافات موجود میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بار کار به خدمات اینترنتی مخابرات کشید و دستور توقف فروش پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات صادر شد.
نود آی سی تی – داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از دستور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت برای توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات خبر داد و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به بهانه اختلاف حساب و بدهی، فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات را متوقف کرده است. وی با تایید وجود بدهی مخابرات به شرکت زیرساخت گفت: دیروز قرار بود جلسهای در همین زمینه با شرکت زیرساخت برگزار شود که به دلایل نامعلوم برگزاری این جلسه منتفی اعلام شد این در حالی بود که مدیران مخابرات برای تسویه بخشی از بدهی خود به زیرساخت یک چک ۷۰ میلیارد تومانی آماده کرده بودند که پس از این جلسه به شرکت زیرساخت پرداخت شود.زارعیان در خصوص اینکه چرا مخابرات در مواجه با قبوض پرداخت نشده از سوی مشترکان سریعا اقدام به قطع خطوط آنها میکند و از رفتار مشابه زیرساخت اعلام ناراحتی میکنید، گفت: توجه کنید که قسمت عمدهای از پولی که مخابرات از مردم بابت هزینه مکالمات دریافت میکند به زیرساخت، رگولاتوری و دولت پرداخت میشود.وی افزود: هماکنون مخابرات نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان لاوصولی دارد که درآمد این بخش را به دولت پرداخت کرده است. وی افزود: مخابرات به عنوان بزرگترین مشتری شرکت زیرساخت با قراردادهای فیمابین چند هزار میلیارد ریالی، توقع دارد که حداقل در حد شنیدن نظرات مدیران مخابرات جلساتی برای این منظور برگزار شود.وی گفت: متاسفانه در این جریان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جای آنکه حامی مردم باشد به صورت یکطرفه از شرکت ارتباطات زیرساخت حمایت میکند و در نامهای به مخابرات ادامه دریافت پهنای باند مخابرات را منوط به پرداخت بدهی میکند.سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در این نامه اشارهای به مبلغ بدهی مخابرات نشده، افزود: مخابرات آمادگی خود را برای مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت و شفاف شدن بدهی مذکور اعلام کرده است.زارعیان گفت: هماکنون تمامی استانها نیاز به پهنای باند اینترنت داشته و تقاضای خود را پیش از این به شرکت زیرساخت اعلام کردهاند، این در حالی است که با وجود گذشت چند ماه و دریافت هزینه پهنای باند، هنوز امکانات مورد نیاز در اختیار ما قرار نگرفته است.وی افزود: اختصاص ندادن پهنای باند اینترنت به مخابرات نه تنها نیاز متقاضیان ADSL را بیپاسخ میگذارد بلکه برای مشترکان فعلی مخابرات نیز مشکلاتی را به همراه دارد چراکه در صورت قطع شدن لینک و بروز مشکلات فنی، مخابرات امکان پشتیبانی از سرویس را با وجود محدودیت پهنای باند نخواهد داشت. مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در خصوص اینکه چرا مخابرات حداقل آن قسمت از بدهیهای خود را که مورد قبولش است را به زیرساخت پرداخت نمیکند، گفت: ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و آمادگی لازم را در راستای پرداخت داریم.وی افزود: در مسایل مورد اختلاف طرفین ما توقع داریم شرکت زیرساخت به جای رفتارهای سلبی در نخستین فرصت ممکن جلسهای را برای این منظور برگزار کند تا در فضایی منطقی مشکلات حل شود. از سوی دیگر ما معتقدیم در تمامی زمینههای مورد اختلاف همه به قانون رجوع کنیم، حتی اگر رای به زیان ما باشد.
بدهی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مخابراتاز سوی دیگر معاون توسعه و مدیریت و منابع شرکت زیرساخت نیز در این رابطه گفت: شرکت مخابرات ایران باید بدهی خود را بپردازد چراکه مهمترین برنامه این معاونت وصول مطالبات از مشتریان است.مجید خباز گفت: معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص مشتریان عمده شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت مخابرات ایران و گروه شرکتهای مخابرات استانها، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) سازمان صداوسیما، شرکتهای PAP نیروهای مسلح، دیگر اپراتورهای مخابراتی از جمله مشتریان عمده این شرکت هستند که از میان آنها شرکت مخابرات ایران و همراه اول بیشترین بدهی را به زیرساخت دارند. خباز در خصوص شیوه تعاملات مالی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مطابق قوانین ابتدا خدمات را ارایه میکنیم سپس صورتحساب را صادر و پس از آن هزینه را براساس تعرفه مصوب از مشتری دریافت میکنیم. وی با با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت اهتمام ویژهای به شفاف سازی عاملات مالی و فنی خود با مشتریانش دارد، گفت: در سالهای اخیر بیش از ۲۰ جلسه با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و همراه اول داشتیم که تمامی مستندات و توافقات صورتجلسههای آن موجود است. وی افزود: درنهایت تلاش شده هیچ ابهامی در این تعاملات باقی نمانده و در مقابل ما نیز از شرکت مخابرات ایران و همراه اول به عنوان عمدهترین مشتریان این شرکت انتظار داریم با پرداخت به موقع مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت، مشکلی برای تامین منابع مالی پروژههای حاکمیتی این شرکت، فراهم نکنند.خباز بدهی همراه اول و مخابرات به زیرساخت را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهیهای خود تاخیر میکنند فورا ارتباط مشتریان قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آنها مطالبه میکند.وی افزود: بر این اساس چنانچه مشتریها بدهی خود را نپردازند مخابرات ارتباط آنها را برقرار نمیکند، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن احترام به مشتریان خود تاکنون هیچگاه با مشتریانش اینگونه رفتار نکرده است.وی گفت: تمامی تبادلات ترافیکی و ارتباطات مشترکان شرکتهای مخابرات استانها و همراه اول در بستر ارتباطات بین شهری و بینالملل ارتباط فیمابین اپراتورهای تلفن ثابت یا سیار و همراه اول با دیگر اپراتورهای سیار لزوما با استفاده از شبکه مادر مخابراتی کشور و تجهیزات و مراکز زیرساخت کشور محقق میشود. وی گفت: این اپراتورها که هر سال از عملکرد مطلوب و برخورداری از درآمدهای قابل توجه سالانه شادمان میشوند، قانونا باید حقالسهم استفاده از شبکه مادر مخابراتی و مراکز زیرساخت انتقال ترافیک را به موقع پرداخت کنند. وی به تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای حل اختلافات و مغایرتها در خصوص املاک و تجهیزات اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی از واگذاری بخشی از املاک، ساختمانها و تجهیزاتی که براساس ضوابط تعیین شده باید در حوزه حاکمیت و شرکت ارتباطات زیرساخت باقی میماند، خودداری کرده است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر