به گفته روابط عمومی شرکت ایرانسل، از آنجا مشخصات مالکان کلیه سیم کارتهای فعال در شبکه ایرانسل در سیستم ایرانسل موجود است و هیچ سیمکارت فعالی در شبکه ایرانسل وجود ندارد که مشخصات مالک آن ثبت نشده باشد لذا امکان شناسایی مزاحمین تلفنی به مرکز تماسهای اورژانس، پلیس ۱۱۰، آتشنشانی و مراکز امدادی که احیانا توسط مشترکان ایرانسل انجام شود، با اعلام حقوقی ارگان مورد نظر و براساس آیین نامه برخورد با مزاحمتهای تلفنی ابلاغی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهم است.
نود آی سی تی – آرش کریم بیگی درباره پیگیری مزاحمتهایی که از سوی برخی مشترکان ایرانسل برای مراکز امداد و نجات به وقوع می پیوندد، گفت: در صورتی که سازمانی نسبت به تماسهای مکرر و ایجاد مزاحمت شمارهای از مسیر حقوقی به ایرانسل شکایت کند و اصل مزاحمت براساس آیین نامه برخورد با مزاحمین تلفنی احراز شود، در این صورت شرکت ایرانسل بنابر آیین نامه، با مشترک خاطی برخورد خواهد کرد.
به گفته وی اپراتورها در برخورد با مزاحمین تلفنی به طور قانونی حق برخوردی فراتر از آیین نامه سازمان تنظیم مقررات ندارند و برخورد و پیگیری قانونی بیشتر تنها از طریق مراجع قضایی قابل انجام است.
اینکه ایرانسل با مزاحمتهای تلفنی برخورد میکند و آیا سیمکارتهای فعال به نام مالکان ثبت شده است یا خیر سوال خبرنگار نبوده، بلکه گلهمندی دستگاههای خدماتی همچون پلیس۱۱۰، آتش نشانی و اورژانس از همکاری نکردن ایرانسل در شناسایی مزاحمین تلفنی است. وقتی صحبت از همکاری نکردن میشود یعنی این دستگاهها موضوع را پیگیری کردند و ایرانسل همکاری نکرده، البته مدیر روابط عمومی ایرانسل با این نوع پاسخ سعی در فرار رو به جلو کردند و بهتر بود در پاسخ به این سوال اعلام میکردند که چرا با این دستگاهها همکاری نکردند یا اینکه شفاف میگفتند که این دستگاههای خدماتی احتمالا از مسیر قانونی مشخص شده برای این منظور اقدام نکردهاند.
منبع:ایسنا
ارسال یک نظر