در حال خواندن
 علی‌بابا غول خرده‌فروشی چینی محبوبیت بیشتری از آمازون پیدا کرد
0

نود فناوری-داده‌های آمار دیجیتال از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ نشان می‌دهند که علی‌بابا، غول خرده‌فروشی چینی محبوبیت بیشتری از آمازون پیدا کرده است. برخی از داده‌های ارائه‌شده در این آمار توسط پلتفرم تحلیل الکسا فراهم شده است. براساس آخرین رتبه‌بندی الکسا از برترین وب‌سایت‌های جهان، وب‌سایت تابائو متعلق به علی‌بابا به جایگاه دهم و یک پله بالاتر از آمازون ارتقا یافته است.

 

آن‌طور که الکسا می‌گوید، این رتبه‌بندی‌ها با استفاده از ترکیب میانگین روزانه‌ی بازدیدکنندگان و نمایش صفحات در طول ماه گذشته محاسبه شده‌اند. الکسا گزارش می‌دهد که خریداران زمان بیشتری را در تابائو سپری می‌کنند. در واقع بازدیدکنندگان روزانه به‌طور متوسط بیش از ۸ دقیقه زمان صرف بازدید از پلتفرم تابائو می‌کنند؛ در حالی که این زمان برای بازدیدکنندگان از وب‌سایت آمازون به‌طور میانگین ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه است. علی‌اکسپرس، محبوب‌ترین اپلیکیشن خرید دنیا

جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که محصولات علی‌بابا در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل نیز دست بالا را دارند. براساس رتبه‌بندی وب‌سایت اپ‌انی از بیشترین اپلیکیشن‌های دانلودشده در مارس ۲۰۱۸،علی‌اکسپرس جایگاه نهم را در اختیار دارد و در بین ۱۰ اپلیکیشن برتر این فهرست تنها اپلیکیشن اختصاصی خرید به‌حساب می‌آید.

 

رتبه‌بندی اپ‌انی براساس ارقام دانلود ماهانه از فروشگاه‌های گوگل پلی و آی‌اواس در سراسر دنیا به‌دست آمده است. همچنین، این داده‌ها نشان می‌دهند که علی‌اکسپرس از فوریه‌ی ۲۰۱۸ تاکنون ۱۲ پله صعود کرده و یک پله بالاتر از اسنپ‌چت قرار گرفته است. نکته‌ی جالب این که اپلیکیشن‌های موبایل فیسبوک با وجود رسوایی پیش‌آمده در ماه گذشته همچنان در میان پردانلودترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در ماه مارس قرار دارند. برای مطالعه‌ی جزئیات بیشتر درباره‌ی این داده‌ها می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید. وب‌سایت‌ها، کلید اصلی تجارت الکترونیک

براساس یافته‌های بلندمدت‌تر در مجموعه گزارش‌های وب‌سایت نکست‌وب، محبوبیت اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک در حال افزایش است. همچنین داده‌های منتشرشده در گزارش اخیر «دیجیتال در ۲۰۱۸» نشان می‌دهد که اقبال مردم به خرید از طریق موبایل به طور مرتب افزایش می‌یابد.

با این حال، جدیدترین داده‌های وب‌سایت گلوبال‌وب‌ایندکس تاکید می‌کند که مردم همچنان خرده‌فروشی‌های مبتنی بر وب را با اختلاف قابل توجهی بر اپلیکیشن‌های خرید ترجیح می‌دهند.

 

در ماه گذشته، میزان بازدید کاربران اینترنت از یک وب‌سایت تجارت الکترونیک نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر از به‌کارگیری یک اپلیکیشن خرید در دستگاه‌های موبایل بود. همچنین مردان علاقه‌ی بیشتری به استفاده از وب‌سایت‌ها دارند.

در همین حال، داده‌های گلوبال‌وب‌ایندکس نشان می‌دهد که در ماه گذشته نزدیک به سه چهارم تمام کاربران اینترنت در ۴۰ اقتصاد برتر دنیا اقدام به خرید اینترنتی کرده‌اند؛ بدین مفهوم که بیش از ۸۰ درصد کاربرانی که به خرده‌فروشی‌های آنلاین سر زده‌اند، ماهانه دست‌کم از یکی از این فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند.

 

برای مشاهده‌ی جدیدترین داده‌های مربوط به کاربرد اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، موبایل و تجارت الکترونیک می‌توانید به این نشانی مراجعه و گزارش کامل «آمار دیجیتال در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸» را مطالعه کنید. بیشتر بخوانید: جف بزوس: تعداد مشترکان آمازون پرایم از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد آمازون خرید کالا از کشورهای دیگر را برای کاربران اپلیکیشن خود ساده‌تر می‌کند آمازون با اپراتورهای موبایل برای گسترش خدمات رسانه‌ای در دنیا همکاری می‌کند والمارت در حال مذاکره برای تصاحب فلیپ کارت هند است ۶۰ ثانیه: از تاخیر انتشار بروزرسانی بهاره ویندوز ۱۰ تا تولید پیشرانه با همکاری فاو

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر