در حال خواندن
علت افزایش قبوض همراه اول چه بود؟
0

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: افزایش قبض‌های تلفن همراه فقط مربوط به مشترکانی است که از بسته‌های هوشمند اینترنت استفاده کرده‌اند.
 آبان ماه ماه امسال در حالی سپری شد که برخی مشترکان همراه اول نسبت به
صورتحساب‌های با مبلغ پرداختی بسیار بالا مواجه شدند و سامانه ۱۹۵ وزارت
ارتباطات شاهد ثبت گزارشات متعددی در این زمینه و درخواست پیگیری موضوع
بود.
 
به گزارش تسنیم، اوایل آبان ماه شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد که “به منظور
توسعه شبکه اینترنت، از شنبه سوم آبان ماه دسترسی به اینترنت همراه اول
فقط از طریق تنظیمات HTTP امکانپذیر است و WAPUserها دیگر پشتیبانی
نمی‌‌‌شوند”، دقیقا در همین زمان وقفه بلندی در سیستم‌های این اپراتور
ایجاد شد به نحویکه برخی سرویس‌ها در قالب پیامک و کدهای دستوری از کار
افتاد.
 
برخی مشترکان در این زمان اقدام به رویت صورتحساب کرده و از میزان
هزینه‌های قید شده ابراز متعجب شدند زیرا معتقد بودند که محال است به این
اندازه از موبایل استفاده کرده باشند.
 
اما وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که “چرا قبوض همراه اول با ارقام
نجومی روبرو شده است؟”، گفت که احتمالا اینترنت این دسته از مشترکان فعال
بوده و با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های متعددی در گوشی‌ها وجود دارد که بدون
اجازه از کاربران اقدام به بروزرسانی می‌شود، هزینه آنها بر مبنای اینترنت
آزاد محاسبه شده است.
 
در حالیکه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات
رادیویی نظر دیگری داشت و عنوان کرد که ممکن است در برخی قبوض صادر شده
مشترکان همراه اول به دلیل نقص فنی در سیستم این اپراتور، اعداد و ارقامی
لحاظ شده باشد که با واقعیت مغایرت داشته باشد.
 
عمیدیان همچنین گفت: اگر مشترکی احساس می‌کند که ارقام صورتحسابش بسیار
بالاست می‌تواند این موضوع را از طریق سامانه همراه اول پیگیری کند و در
صورتیکه شکایت وی به نتیجه نرسید، با سامانه ارتباط مردمی ۱۹۵ وزارت
ارتباطات تماس بگیرد و موضوع را جهت بررسی اطلاع دهد.
 
حال معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات پای در گود گذاشته و پرده از این موضوع برداشته است.
 
غلامرضا داداش‌زاده درباره چنین اتفاقی در شبکه اپراتور اول ارتباطی گفت:
به دلیل ارتقاء سیستم خدمات مشتریان و صورتحساب‌گیری همراه اول، در ابتدای
آبان ماه در پذیرش یا عدم پذیرش درخواست‌های تمدید یا فعال‌سازی بسته‌های
هوشمند اینترنت برخی از مشترکان دائمی، اختلال ایجاد و هزینه اینترنت با
نرخ آزاد برای آنها محاسبه شده است.
 
وی درباره نحوه رفع این مشکل از سوی مشترکان یادآور شد: آن دسته از
مشترکانی که در بازه زمانی دو ماه گذشته از بسته‌های اینترنت هوشمند
استفاده کرده‌اند اما هزینه استفاده از اینترنت آزاد برای آنها درج شده
می‌توانند برای بررسی و رفع مشکل خود با مرکز ۹۹۹۰ تماس گرفته یا به مراکز
امور مشترکان همراه اول مراجعه کنند.                        

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر