مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: دنیا به سمت همگرایی ثابت، همراه و دیتا پیش می رود، بنابراین روند توسعه تلفن ثابت باید شتاب بیشتری داشته باشد که مستلزم افزایش تعرفه ها و رفع مشکل درآمدی مخابرات در حوزه تلفن ثابت است.
نود فناوری – علیرضا صیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به زیانده بودن تلفن ثابت در ایران، آیا امکان واگذاری به روز تلفن به مشتریان وجود دارد، اظهار داشت: طرح تجاری تلفن ثابت در کل کشور و به خصوص در تهران زیانده است؛ اما با توجه به رسالت شرکت مخابرات برای خدماتدهی به مردم این حوزه نیز توسعه یافته است و توانسته ایم در سال گذشته تعهدات مخابرات استان تهران در حوزه تلفن ثابت را به روز کنیم.مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: اگر فکری برای پوشش هزینه های دایری و نگهداری تلفن ثابت و میزان درآمد حاصله از این حوزه شود، با توجه به پتانسیل موجود در شرکت مخابرات استان تهران، امکان توسعه و ارتقای کیفیت سرویسهای تلفن ثابت وجود دارد.وی توضیح داد: در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که درآمد ماهانه آن تنها ۹هزار تومان است؛ همچنین هزینه نگهداری یک خط تلفن همگانی ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان و درآمد ماهانه حاصله حدود ۲۲ هزار تومان است.صیدی گفت: درحال حاضر، دنیا به سمت همگرایی ثابت، همراه و دیتا پیش می رود بنابراین روند توسعه در تلفن ثابت باید شتاب بیشتری داشته باشد که این امر مستلزم افزایش تعرفه ها و رفع مشکل درآمدی مخابرات در حوزه تلفن ثابت است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر