در حال خواندن
شاهکار جدید لکسس، RC F وارد می‌شود
0

وپه جدید و پرقدرت لکسس برای رقابت با بزرگانی چون ب ام و M4 و پورشه کیمن GTS به یک موتور هشت سیلندر پرتوان مجهز شده است. نظرسنجی‌های پیش از عرضه، نشان از علاقه بیشتر خریداران به ب ام و دارد. اما لکسس باید مشتریانی که بیشتر به یک طراحی خاص، کیفیت بالا و فضای لوکس علاقه‌مندند را هدف قرار دهد.
میپنا – در حال حاضر قیمت لکسس RC F در انگلستان نزدیک ۶۰ هزار پوند اعلام شده که ۱۰۰۰ پوند گران تر از رقیب باواریایی آن است. البته لکسس یک نسخه ویژه با نام کربن نیز دارد که حدود ۶۷ هزار پوند قیمت گذاری شده است. طراحی لکسس RC F را می‌توان نقطه قوت آن دانست. مخصوصاً نمای جلو آن خشن، اسپرت، جذاب و مدرن است. هواکش‌های پشت گلگیرهای جلو نیز فراتر از انتظار از خودرویی در این کلاس می‌باشند. با این وجود طراحی قسمت انتهایی خودرو ممکن است همه سلیقه‌ها را راضی نکند.هر دو نسخه معمولی و کربن لکسس RC F از یک موتور هشت سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری با تنفس طبیعی بهره می‌برند. این پیشرانه ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی آن از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی توسط دایرکت شیفت استفاده می‌شود که نیروی تولیدی را به چرخهای عقب منتقل می‌نماید.در یک مقایسه رودررو، ب ام و M3 و M4 قادرند ۴۲۵ اسب بخار نیرو و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. لکسس با شتاب صفر تا صد ۴.۶ ثانیه ای از مدل IS F اسپرت نیز سریع تر است. نهایت سرعت آن نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.از مشخصات لکسس RC F باید به چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژی، ترمزهای خنک شونده برمبو، چراغ‌های LED جلو، سیستم چندرسانه‌ای با ۱۰ بلندگو، پخش دی‌وی‌دی، ریموت لمسی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه ای، هشت کیسه هوا، سیستم هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک متقابل و عقب، صندلی‌ها با روکش چرم، سنسورهای پارک عقب، ستون فرمان قابل تنظیم برقی و سیستم ورود بدون کلید هوشمند اشاره کرد.نسخه کربن از تجهیزات اضافه چون دیفرانسیل گشتاور برداری، سقف، درب کاپوت و صندوق‌عقب و اسپویلر از جنس فیبر کربن تقویت شده، چرخهای آلیاژی با طرح منحصربه‌فرد، روکش کابین و لوازم از جنس آلکانترا و سیستم صوتی با صدای فراگیر از مارک لوینسون استفاده می‌کند. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر