در حال خواندن
سرویس‌های جدید در چهار شبکه اجتماعی بزرگ
0

این روزها رقابت برای شبکه‌های اجتماعی با وجود علاقه‌ای که کاربران به استفاده از این شبکه‌ها دارند بسیار سخت است. خلاقیت و ایجاد سرویس‌های متنوع برای این شبکه‌ها نیازمند تحقیق و تلاش بسیار است. با توجه به این موضوع طی ۱۰ روز گذشته چهار شبکه اجتماعی بزرگ، خدمات و ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران‌شان قرار دادند که مورد استقبال قرار گرفت. این شبکه‌ها عبارتند از فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام. در این گزارش مرور کوتاهی بر این تغییرات و ویژگی‌های جدید خواهیم داشت.
شبنم کهن چی
اینستاگرام و نمایش فیلممدتی است که اینستاگرام سرویس آپلود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه‌ای فیلم را به خدمات خود اضافه کرده است. این سرویس با استقبال خوبی از سوی کاربران اینستاگرام مواجه شد. اما آنچه بیش از پیش این سرویس را دوست داشتنی کرده، تغییر اخیری است که اینستاگرام در این سرویس داده است. تا چندی پیش کاربران برای آپلود فیلم باید با دوربین خود اینستاگرام فیلمبرداری و همان زمان فیلم را روی اینستاگرام آپلود می‌کردند. اما حالا به کاربران این امکان داده شده است که از آلبوم فیلم‌های خود، فیلم مورد نظرشان را – قدیمی یا جدید – انتخاب کنند و با بریدن ۱۵ ثانیه از آن، فیلم را روی اینستاگرام قرار دهند.کاربران می‌توانند کادر مورد نظر خود را در فیلم ضبط شده‌ای که برای آپلود در اینستاگرام جدا کرده‌اند، انتخاب کنند. سپس از فیلترها برای ویرایش رنگ و نور فیلم استفاده کنند.از زمانی که اینستاگرام این سرویس را ارایه داده، رقابت تنگاتنگی بین اینستاگرام و Vine به وجود آمده است.
لینکدین و تنظیمات جدید برای کاربران جویای کارلینکدین، اپلیکیشن تلفن همراه خود را به روز کرده است. ماه گذشته لینکدین اعلام کرد کاربران به زودی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه لینکدین فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کنند. هفته گذشته این شبکه اجتماعی خبر داد حالا نه تنها کاربران روی تلفن همراه خود می‌توانند فرصت‌های شغلی را جست‌وجو کنند بلکه حتی می‌توانند برای استفاده از این فرصت‌ها درخواست خود را از تلفن همراه‌شان اعلام کنند.این امکان فعلا روی لینکدین تحت سیستم‌عامل ios فعال و به زبان انگلیسی ارایه شده است. پیش از این مدیریت رزومه و ویرایش آن روی تلفن‌های همراهی که صفحه کوچکی داشتند سخت و حتی گاهی امکان‌ناپذیر بود. اما حالا با تغییرات جدید لینکدین کار در این محیط ساده‌تر شده است.کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند با استفاده راحت‌تر از اپلیکیشن لینکدین روی تلفن همراه، تعداد کاربران لینکدین و استفاده از فرصت‌های شغلی افزایش پیدا می‌کند.
فیس‌بوک صفحه اخبار خود را تغییر دادهفته گذشته دو ویژگی جدید به فیس‌بوک اضافه شد که کاربران می‌توانند در صفحه اخبار خود آنها را مشاهده کند.از آنجا که صفحه خبر برای بسیاری از کاربران و شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، فیس‌بوک امکانی در نظر گرفته تا کاربران بتوانند اخبار قدیمی دوستان مهم خود را به راحتی پیگیری کنند. هفته گذشته فیس‌بوک خبر داد که الگوی گزینش اخبار در فیس‌بوک بر اساس ۳۰ هزار عامل مختلف شکل گرفته است. هر کدام از این عوامل اهمیت خاص خود را دارد؛ مثلا این که یک کاربر تا چه حد با یکی از دوستان خود در ارتباط است، پست‌های او را لایک می‌زند، برای دیگران می‌فرستد یا زیر پست‌هایش کامنت می‌گذارد.حالا فیس‌بوک می‌خواهد مطمئن شود کاربران هیچ خبر مهمی را از دست نمی‌دهند؛ از قدیمی‌ترین تا جدیدترین اخبار. حالا به جای نشان دادن همه خبرهای تازه، ماجراهایی در فیس‌بوک برجسته می‌شود که برای کاربر مهم هستند، حتی اگر این مطالب جدید نباشند.کاربران فیس‌بوک از این به بعد پس از ورود به حساب خود تنها گزیده‌ای از تازه‌ترین تغییرات را نمی‌بینند بلکه خبرهایی را دریافت می‌کنند که تا به حال ندیده‌اند؛ خبرهایی که ممکن است حتی قدیمی باشند.این امکان جدید تحت عنوان Story Bumping به فیس‌بوک اضافه شده است؛ نمایش پست‌ها یا تغییرات قدیمی در استتوس دوستان بر اساس اهمیت دوستان. بنا بر برداشت فیس‌بوک، برای هر کاربری پیگیری دوستان مهم در فیس‌بوک از اولویت بیشتری نسبت به آشنایان و دیگر دوستان برخوردار است.یکی دیگر از ویژگی‌های جدید فیس‌بوکLast Actor نام گرفته. گفته می‌شود ۵۰ فعالیت اخیر هر کاربر از این پس یکی از مبناهای به روزکردن اخبار در خبرخوان می‌شوند؛ مثلا اگر کاربری در مدت اخیر با یکی از دوستان بیشتر گفت‌وگو کرده یا عکس و لینک رد و بدل کرده باشد، تغییرات استتوس این دوست بیشتر در بخش خبرخوان نشان داده می‌شوند.
توییتر و سرویس امنیتی جدیدتوییتر به تازگی برای تامین امنیت کاربران ویژگی جدیدی را به سرویس خود اضافه کرده است. کاربران پس از ثبت کردن نام کاربری خود در توییتر، کدی را روی تلفن همراه خود به صورت پیام کوتاه دریافت می‌کنند که کد امنیتی کاربر در توییتر محسوب می‌شود. زمانی که کسی تلاش کند وارد حساب توییتر کاربر شود، کاربر توییتر روی موبایل یک علامت هشدار دریافت می‌کند که کد ورود جدید را اعلام کرده است. این سیستم مشابه سیستم امنیتی گوگل برای کاربران جیمیل است که وقتی کلمه رمز خود را اشتباه وارد می‌کنند برای ورود به اکانت‌شان نیازمند کدی هستند که گوگل تلفنی به کاربر اطلاع می‌دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر