در حال خواندن
سامانه آنلاین رسیدگی به شکایات حوزه ICT افتتاح شد
0

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اجرایی شدن تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین رگولاتوری و ۷ دستگاه اجرایی، بهره‌برداری آزمایشی از سامانه جامع دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردم در حوزه ICT آغاز شد.
نود آی سی تی – علیرضا اصغریان با بیان این مطلب گفت: با استقرار این سامانه، دریافت و پاسخگویی به شکایات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و ضمن افزایش سرعت و دقت پاسخگویی به شکایات مردم، از سردرگمی آنان برای طرح شکایت‌هایشان در حوزه ICT جلوگیری می‌شود.
وی افزود: با اجرایی شدن بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه که بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس امنیت و اطلاعات عمومی ناجا، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات در خرداد سال ۹۰ مبادله شده، ابتدا مصادیق شکایات حوزه ICT به صورت موضوعی استخراج شده و براساس وظایف هر یک از دستگاه‌ها، از سوی سامانه به آنها ارجاع می‌شود.
اصغریان درباره فرآیند ارایه شکایات کاربران گفت: پس از راه‌اندازی کامل سامانه پاسخگویی به شکایات، در مرحله اول کاربران باید با مراجعه به سایت اپراتوری که از آن خدمات دریافت می‌کنند نسبت به طرح شکایت و دریافت کد ۱۷ رقمی پیگیری اقدام کنند و در صورتی که اپراتور دربازه زمانی تعیین شده و مطابق با قراردادهای فیمابین، پاسخگویی لازم را انجام ندهد کاربران می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ورود کد پیگیری ۱۷ رقمی، شکایت خود را به مرجع رسیدگی کننده اعلام کنند.

مثل اینکه اینترنت آقای اصغریان قطع می‌باشد که از سرکشی اپراتورهای بزرگ در این زمینه خبر ندارند، لطف کنید شما هم قبل از اعلام این اخبار اول به  سایت اپراتورهای خدماتی که باید قسمتی را به صورت مشخص در صفحه اول سایت خود به منظور همین کار می‌گذاشتند، مراجعه کنید تا ببینید جایی برای طرح شکایت در بسیاری از این اپراتورها وجود ندارد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر