در حال خواندن
رگولاتوری شعور کاربران را زیر سوال نبرد
0

در حالی که وزیر ارتباطات از اپراتورهای فعال در کشور خواسته بود تا با افزایش خدمات و کیفیت‌، تعرفه‌های خود را کاهش دهند و در این راستا از دو اپراتور دوم و سوم نیز به دلیل انجام این خواسته تشکر کرده و اپراتور اول را کج‌سلیقه دانسته بود‌ اما به یکباره طی دو روز گذشته اپراتور دوم اقدام به افزایش تعرفه مکالمه و پیامک کرد‌ که این مساله با حاشیه و حرف‌های فراوانی همراه شد از اینکه چرا ‌اپراتور دوم چراغ خاموش و در سکوت این کار را انجام داده است‌.
نود آی سی تی – اما حاشیه‌ها به اینجا ختم نشده و یکی از سایت‌های خبری در مصاحبه با حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که از افزایش تعرفه مکالمات و پیامک سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور دوم اطلاعی ندارد و تمامی اپراتور‌ها موظف هستند قبل از هر‌گونه تغییر تعرفه مشترکین خود را مطلع کنند.اما روز گذشته‌ معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چرخشی قابل توجه به یکی دیگر از خبرگزاری‌ها گفت: افزایش نرخ مکالمات و پیامک سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل از اول مردادماه و مطابق چارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است و در این بین تنها اطلاع‌رسانی ضعیف صورت گرفته است اما اینکه مسوولان رگولاتوری در ابتدا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و بعد از دو روز گفته‌های قبلی خود را تغییر می‌دهد جای سوال و بسی تعجب دارد‌.در مصاحبه حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مهر‌ درباره تغییر نرخ‌های ایرانسل آمده است‌: ایرانسل تصمیم برای تغییرات تعرفه‌ای خود را ۳۰ تیرماه ۹۳ به رگولاتوری اعلام کرده است.معاون رگولاتوری با بیان اینکه این تغییرات و افزایش تعرفه‌ها در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بوده و مغایر با قانون نیست، ادامه داد: طبق مصوبات این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند تا ۲۰ درصد تعرفه سیم‌‌کارت‌های دایمی، نرخ مکالمات و پیامک سیم‌کارت‌های اعتباری خود را افزایش دهند.وی با تاکید بر اینکه ایرانسل برای اطلاع‌رسانی از طریق سایت رسمی و پیامک اقدام کرده است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی از طریق پیامک برای مشترکین اعتباری این اپراتور ضعیف بوده و این پیامک به همه مشترکین ایرانسل نرسیده است.حال این سو‌ال پیش می‌آید که اگر اپراتور دوم در اطلاع‌رسانی و ارسال پیامک ضعیف عمل کرده است ‌چرا رگولاتوری به عنوان یک نهاد و مرجع قانون‌گذار در حوزه آی‌تی ابتدا اظهار بی‌اطلاعی کرد‌ و پس از دو روز خبر از انجام این افزایش از ابتدای مردادماه می‌دهد ؟! اگر رگولاتوری از این موضوع با‌خبر بود می‌توانست ضعف اطلاع‌رسانی را پو‌شش دهد و همانند بسیاری از اخبار که آن را اعلام می‌کند قبل از افزایش تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری آن را اعلام می‌کرد‌. حال اگر این اطلاع‌رسانی قبل از افزایش تعرفه از سوی رگولاتوری انتظار زیاد و بیجایی است چرا این نهاد قانون‌گذار در تاریخ افزایش نه‌تنها آن را را اعلام نکرده است بلکه با اظهار بی‌اطلاعی عذر بدتر از گناه را مرتکب شده است و در ادامه برای رفع و رجوع کردن آن مصاحبه‌ای را انجان داده است که این ابهامات را از بین ببرد‌. (هرچند که ابهامات نه‌تنها از بین نرفته است بلکه بیشتر هم شده است.)در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که طبق اختیاری که قانون به اپراتورها داده است آنها می‌توانند اقدام به افزایش تعرفه‌های خود تا سقف۲۰ در‌صد بکنند و این افزایش نه‌تنها غیر‌قانونی نیست بلکه حق اپراتور‌هاست‌، اما چرا در بین اپراتورها این حق و اجازه قانونی با تبعیض مواجه می‌شود مطلبی است که رگولاتوری باید به آن پاسخ دهد‌.از سوی دیگر عنوان ضعف اطلاع‌رسانی و نرسیدن پیامک به دست برخی از مشترکین اپراتور دوم از سوی رگولاتوری برای ضعف عملکرد خود نیز عذر بدتر از گناهی است که بیان شده است‌.بهتر است در این بین رگولاتوری کمی هوشمندانه عمل کند و رسالت خود که همانا صیانت از حقوق کاربران است را به درستی انجام دهد و شعور آنها را زیر سوال نبرد.منبع: روزنامه جهان صنعت

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر