در حالی که همگان پس از ظهور گوشیهای هوشمند و تبلت، به رایانههای شخصی پشت کردهاند، این گیمرها هستند که این صنعت را زنده نگه میدارند و به آن سمت و سو میدهند.
فناوران- گیمرها یا خورههای بازی حرفهای همچنان به خرید رایانههای شخصی یا ساخت آنها منطبق بر نیازهای شان ادامه میدهند و این، صنعت رایانههای شخصی را زنده نگهداشته است.به نوشته ZDNet افت صنعت PC انکار ناشدنی است، اما بازیهای رایانههای، سمت و سوی رشد این صنعت را در سالهای آینده مشخص و آن را تضمین میکند.به گفته محققان موسسه جون پدی ریسرچ (Jon Peddie Research) بازیکنهای حرفهای یا همان گیمرها با چان اشتیاقی به خرید، بهینهسازی و یا سرهم بندی کامیوترهای شخصی ادامه میدهند که این اشتیاق را میتوان با مشتاقان و عاشقان موتورسیکلت، خودروهای ۴X4 یا ماشینهای اسپورت مقایسه کرد که همیشه دنبال سرعت بیشتر، قدرت بالاتر، امکانات و دست فرمان بهتر هستند.این خبر خوبی برای بازیگران صنعت PC به ویژه آن دستهای است که در حوزه کامپیوترهای پیشرفته ویژه گیمینگ کار میکنند و از حاشیه سود بالاتری برخوردار میشوند.جون پدی، رییس شرکت جون پدی ریسرچ توضیح میدهد: نه تنها گیمینگ به یک جریان بسیار تاثیرگذار در بازار PC تبدیل شده است، بلکه ما پیشبینی میکنیم که رشد سریع در حوزه محصولات گران قیمت گرافیکی به دلیل استفاده در گیمینگ بیشتر از سایر حوزهها باشد.وی میافزاید: گرافیکهای جاسازی شده (Embedded) هم که این روزها عرضه میشود، جالب توجه بوده و پیشرفت چشمگیری داشته است.شرکتهای اینتل و ای ام دی اخیرا تلاشهای گستردهای برای گنجانده CPU و GPU روی یک تراشه واحد انجام دادهاند.اما تحقیقات همچنین نشان میدهد که سختافزار بهتر لزوما پیش برنده فروش نیست؛ بلکه این بازیهای پیشرفته هستند که این صنعت را به پیش میرانند.تد پولاک محقق ارشد جون پدی ریسرچ میگوید: اثری که بازیهای مطرح روی صنعت تولید رایانههای شخصی میگذارند، باورنکردنی است. خورههای بازی عاشق این جور محتواها هستند؛ بنابراین وقتی بازیهایی مثل ARMA 3 عرضه میشود، ما شاهد افزایش فروش PC هستیم. در واقع تخمین میزنیم که عرضه همین یک عنوان بازی محرک اولیه ساخت و فروش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در صنعت PC شده است.این حجم فروش متاثر از یک عنوان بازی کامپیوتری نشان میدهد که قدرت صنعت گیمینگ بر کل صنعت PC سایه انداخته است. بازیهای جدید، نیاز و اشتیاق خورههای بازی به گرافیک بالاتر را افزایش میدهند و آنها را به بهینهسازی کامپیوتر یا استفاده از مدلهای حرفهای و اورکلاکینگ ترغیب میکنند. همچنین این امید وجود دارد که صنعت گیم ناجی تبلتها هم در نبرد با گوشیهای هوشمند بشود. موسسه JPR عقیده دارد که بازیهای معمول و رایج به توسعه بازار تبلتهای X86 خواهد انجامید و درها را برای ورود تبلتها به اتاقهای نشیمن باز خواهد کرد که تا پیش از این در انحصار کنسولهای بازی بود.در جدول، حجم بازار سختافزارهای گیمینگ از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ نشان داده شده است.این برآوردها حاکی از آن است که حجم بازار سختافزارهای گیمینگ در طول سه سال آینده با درصد اندکی رشد، همواره ثابت خواهد ماند و با توجه به کاهش تعداد بازیگ ران این حوزه، سود مناسبی به شرکتهای بزرگ خواهد رسید. شرکتهای ایسوس، MSI، گیگابایت و ECS فعالترین نامها در حوزه سختافزارهای گیمینگ محسوب میشوند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر