پست، پستبانک و مخابرات به منظور ساماندهی وضعیت دفاتر ICT در نقاط روستایی، تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.
نود آی سی تی – مدیران عامل سه شرکت پست، پست بانک و مخابرات به منظور استفاده بهینه از امکانات و توانمندیهای سازمانهای تحت مدیریت خود، تفاهم نامه همکاری سه جانبه به امضا رساندنددر مراسمی که به همین منظور در سالن کنفرانس شرکت پست برگزار شد، مهری، ابراهیمی و حسنزاده مدیران عامل پست، مخابرات و پست بانک، توافق کردند که ارایه هرگونه خدمات بانکی در این دفاتر صرفاً از طریق پست بانک انجام شده و با توجه به کنوانسیون اتحادیه پستی جهانی، تمامی خدمات نیابتی قابل عرضه در دفاتر روستایی از درگاه پست انجام شود.همچنین بر اساس این تفاهمنامه، کارگزاران مخابرات که تمایل به اخذ مجوز نمایندگی ICT در قالب پیشخوان دولت روستایی و از طریق درگاه پست را دارند، پس از معرفی از سوی شرکت مخابرات ایران و انعقاد قرارداد جداگانه، میتوانند از درگاه مخابرات خارج و شخصیسازی شوند.برابر این تفاهمنامه، پست و پست بانک متعهد شدند نهایت تلاش خود را برای افزایش سهم درآمدی کارگزاران این دفاتر از محل خدمات واگذاری شده به کار گیرند. همچنین کارگزاران دفاتری که مایل به دریافت مجوز نمایندگی ICT در قالب پیشخوان روستایی با درگاه پست، بدون حضور در مخابرات میباشند، پروانه تاسیس پیشخوان دولت روستایی به آنان اعطا و پس از عقد قرارداد با پست و پست بانک، کارمزد خود را دریافت مینمایند.در بند دیگری از این تفاهمنامه مقرر شد تا خدمات پست و پست بانک نیز از طریق درگاههای الکترونیکی این دو شرکت توسط مخابرات در دفاتر ICT روستایی ارایه و کارمزد آن به به حساب مخابرات واریز شود.بند پایانی این تفاهمنامه نیز به روستاهایی که فاقد دفاتر ICT بوده و یا این دفاتر تعطیل شدهاند اشاره داشته و مقرر شد تا براساس برنامه ششم توسعه در این روستاها نیز دفاتر مذکور تاسیس و یا مجوز نمایندگی ICT در قالب دفاتر پیشخوان دولت روستایی با درگاه پست به آنان اعطا شود.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر