موبنا – امید همراه – رگولاتورهای قاره سیاه با وجود نوپا بودن و بازارهای کوچکشان اقتدار خاص و بینظیری دارند. در راس رگولاتورهای قاطع آفریقایی نیز رگولاتوری نیجریه قرار دارد.
این سازمان سابقه جالبی در برخورد با اپراتورهای متخلف در کشور نیجریه دارد. اگرچه کم نیستند نمونههای برخورد این اپراتور اما چندی پیش بود که کمیسیون مخابرات و ارتباطات نیجریه چهار اپراتور بزرگ مخابراتی را به دلیل “عدم پایبندی به کیفیت مورد تایید رگولاتوری مخابراتی” در طول سال ۲۰۱۲، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار جریمه کرد.این کمیسیون سال گذشته شاخصهای عملکرد کلیدی را برای ارایه دهندگان سرویسهای ارتباطی و مخابراتی تعیین کرده بود که در نهایت به علت تخطی اپراتورها از شاخصهای مذکور، امتیان و اتصالات در نیجریه هر کدام ۳۶۰ میلیون دلار جریمه، ایرتل ۲۷۰ میلیون دلار و Globacom 180 میلیون دلار جریمه شدند.”حالا رگولاتور نیجریه یک تصمیم قاطع دیگر گرفته است. بر اساس این تصمیم شرکتهای امتیان و ایرتل و گلوباکام به دلیل کیفیت پایین سرویسهایشان اجازه فروش سیمکارتهای جدید را در نیجریه ندارند.بر اساس نامهای که نوزدهم فوریه به شرکتهای مذکور ارسال شد، کمیسیون ارتباطات نیجریه اعلام کرد که بر اساس آمار و بررسیهایی که نسبت به سال گذشته انجام شده، سرویسهای هر سه اپراتور با افت کیفیت همراه شدهاند.این نمونه مدیریت یک رگولاتور آن هم در یک کشور آفریقایی است. از این رو شاید بد نباشد مسوولان رگولاتوری کشور نیز سری به این کشور آفریقایی زده و از نزدیک با روش مدیریت اپراتورهای متخلف در این کشور آشنا شوند.البته امکان مرور قوانین و مقررات رگولاتوری نیجریه و همچنین دعوت از مدیران و کارشناسان این نهاد نیز فراهم است.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشورمان در حال حاضر پروندههای زیادی از تاخیر و عدم رعایت پروانه از سوی برخی اپراتورها گرفته تا تخلفات مشهود و آشکار در نحوه واگذاری سیمکارت و مشتری مداری در دست دارند که همچنان نیز به شکل ریشهای حل و فصل نشده است.حال آنکه رگولاتور نیجریه به علت افت کیفیت به سرعت مانع فروش سیمکارت و خدمات سه اپراتور در این کشور شده است.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر