دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در دومین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت مخابرات ایران، از سوی هیات داوران حایز دریافت دو نشان برتر شد.
نود آی سی تی – در مراسم اهدای جوایز دومین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت مخابرات ایران که با حضور فولادوند نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، داوود زارعیان مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران، زمانی مدیرعامل شرکت مخابرات اصفهان و مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای شرکتهای مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار ایران در مجموعه فرهنگی اردیبهشت شهر اصفهان برگزار شد، شرکت مخابرات استان تهران در بخش کار برنامهای، معرفی خدمات پرداخت غیرحضوری حایز رتبه برتر شده و همچنین هیات داوران لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره را به موسیالرضا شبرنگی کارشناس مسوول اداره انتشارات و روابط فرهنگی دفتر روابط عمومی بعنوان کارشناس برتر اهدا کرد.
گفتنی است همزمان با برگزاری دومین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت مخابرات ایران که به میزبانی شرکت مخابرات اصفهان هفتم و هشتم تیرماه برگزار شد، دورههای آموزشی برند و تبلیغات، کارگاه آموزشی با محتوای وب، موضوع مدیریت بحران با سخنرانی زارعیان و همچنین کلاس گرافیک و انتشارات توسط دکتر مختاریان برگزار شد.
شایان ذکر است نشست پرسش و پاسخ درمورد موضوعات روز شرکت، شیوههای اطلاعرسانی، تعیین محور فعالیتها و حرکت روابط عمومیها در سال جدید با حضور مدیرکل دفتر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران و مدیران و کارشناسان شرکتهای تابعه انجام شد.
بیانیه هیات داوران و نتایج دومین جشنواره روابط عمومی های برتر شرکت مخابرات ایران
امروزه صنعت روابط عمومی به سبب نقش ارزنده ای که در ارتقای جایگاه سازمان در اذهان مخاطبان و افکار عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه هر سازمان، نهاد و شرکت ایفا می کند توانسته است در دنیای حرفه ای و پیشرفته به یکی از جذابترین حرفه ها تبدیل شود. این جذابیت هم در عرصــــــه حقوق و دستمزد کارکنان روابط عمومی و هم در میزان رضامندی شغلی و جایگاه حرفه ای آنان نمایان است. اما عملاً میان روابط عمومی حرفهای و آرمانی و آنچه که در کشور ما میگذرد فاصله عمیقی است. این فاصله به سبب متغیرهای متعددی شکل گرفته است که شاید ماحصل و نتیجه آن در عدم توجه روابط عمومی حرفه ای به برنامه مداری و برنامه محوری است که چند دهه ای است جایگزین فنون محوری و یا به عبارتی روابط عمومی سنتی شده است.
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در همین راستا از سال گذشته و در نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر پس از خصوصی سازی محور جایگزینی برنامه محوری به جای فنون محوری را مطرح از همه مدیران روابط عمومی خود در روز برپایی جشنواره سال گذشته خواست که در تغییر رویکرد به برنامه محوری اقدام کنند. هر چند که انتظار توجه حرفه ای برای شروع در سال نخست این حرکت تا حدودی قابل اغماض است اما متأسفانه بسیاری از واحدهای روابط عمومی به این موضوع توجه لازم را نشان نداده بودند.
از مجموعه آثار رسیده به جشنواره امسال در ۳ بخش معرفی سرویس های جدید، پرداخت های غیر حضوری و ارتباطات درون سازمانی تعداد نسبتاً محدودی به این مقوله توجه نشان داده بودند و به چهار محور کار برنامه ای شامل شناخت مسئله یا مشکل، طراحی استراتژی و برنامه، انتخاب رسانهها و پیامهای مناسب و ارزیابی فعالیتها توجـــــه متوازن و موزونی داشته اند. که ضرورت توجه جدی برای حرکت صحیح روابط عمومی ها از هم اکنون آشکار است.
در داوری جشنواره از ۵ داور با تخصص های متفاوت برای ارزیابی آثار استفاده شده هر یک از داوران آثار را بررسی و نمره خود را مکتوب و در نهایت میانگین داوریهای انجام شده بر روی آثار به عنوان نمره نهایی محاسبه شد که اولاً شائبه بیعدالتی به حداقل کاهش یابد و ثانیاً میزان خطای داوری به کمترین میزان خود کاهش یابد.
موضوع دیگر کــــه هیأت داوران در مجموعه آثار ارسالی آن را نیازمند توجه جدی می داند بی توجهی روابط عمومیهای شرکتهای مخابراتی به موضوع ارتباطات درون سازمانی است که به لحاظ تعداد آثار رسیده و سطح کیفی آثار ضرورت اولویت قرار دادن این حوزه را با توجه به وضعیت شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت در حال گذار با محوریت تغییرات و تحولات جدی ساختاری و مدیریتی را ضروری می سازد و سال جاری را سال ارتباطات درون سازمانی اعلام و از همه روابط عمومیها می خواهد در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
آثار ارسال شده در بخش خلاقیت و نوآوری است که از نظر هیأت داوران به رغــــم اقدامات انجام شده توسط استانهایی همچون بوشهر، خراسان رضوی، اصفهان و قم ضرورت تعریف فعالیتهای خلاقانه و نوآورانه را برای جشنواره سال آینده قابل توجه میسازد و انتظار میرود که مدیران روابط عمومی استانها و شرکتهای زیر مجموعه در حوزه فعالیتهای خلاقانه و نوآورانه عنایت بیشتری داشته باشند.
در پایان ضمن تقدیر از همه مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای مخابرات سراسر کشور به سبب تلاش در انجام فعالیتهای ارتباطی انجام شده در سال ۱۳۹۰ از شرکتهای مخابرات استانهای سمنان، همدان، خراسان جنوبی که رشد کمی و کیفی مناسب تری نسبت به سال های گذشته داشته اند تقدیر و تشکر میشود.
هیات داوران دومین جشنواره روابط عمومیهای برتر شرکت مخابرات ایران
اسامی برندگان
۱- بخش برنامه برتر ( معرفی سرویس های جدید )
گروه الف :
۱- شرکت مخابرات استان قم
۲- شرکت مخابرات استان اصفهان
۳- شرکت مخابرات استان خراسان رضوی و یزد
گروه ب :
۱- شرکت مخابرات استان همدان
۲- شرکت مخابرات استان اردبیل
۳- شرکت مخابرات استان هرمزگان
بخش برنامه برتر ( پرداخت غیر حضوری )
گروه الف :
۱- شرکت ارتباطات سیار
۲- شرکت مخابرات استان تهران
۳- شرکت مخابرات استان فارس
گروه ب :
۱- شرکت مخابرات استان بوشهر
۲- شرکت مخابرات استان مرکزی
۳- شرکت مخابرات استان قزوین
بخش کارشناس برتر
قاسم محمودیان ، موسی الرضا شبرنگی و عباس ملازینلی
بخش مدیر ارتباط گستر
مهندس زمانی مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر