در حال خواندن
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حذف شکاف دیجیتالی و فاصله جنسیتی شد
0

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات از تأکید بر موضوع زنان و دختران به عنوان شعار امسال اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) برای روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی استقبال کرده و اظهار داشت که فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر به طرق مختلف مورد استفاده زنان و دختران قرار می‌گیرند. تجارت الکترونیک فرصت‌های کارآفرینی را توسعه می‌دهد.
نود آی سی تی – تلفن‌های موبایل به ماماها این امکان را می‌دهند که وضع حمل نوزادان را سالم‌تر انجام دهند. شبکه‌های اجتماعی الکترونیک امروزه به زنان اقصاء نقاط جهان این اجازه را می‌دهند که برای دموکراسی، شأن و منزلت و حقوق بشر بسیج شوند که این امر تاکنون سابقه نداشته است.
در عین حال ما می‌دانیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسیل ایجاد آسیب نیز می‌باشد. زورگویی سایبری، خرید و فروش غیرقانونی انسان به کمک اینترنت و سایر موارد سوء استفاده، اغلب زنان و دختران را هدف قرار می‌دهد. ما باید برای متوقف ساختن این نوع جنایات هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و امنیت بر خط بیشتری برای تمام مردم ایجاد کنیم.
بایستی به طور گسترده‌تر کار و تلاش کنیم تا قدرت فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای حمایت از توسعه پایدار بهینه کنیم. با جمع آوری، انتشار و تحلیل اطلاعات می‌توانیم انجام اقدامات برای حفاظت از منابع طبیعی، مبارزه علیه تغییرات آب و هوا و کمک به مردم آسیب پذیر، از جمله زنان و دختران را تسریع کنیم.
این موضوع مخصوصا در ارتباط با کنفرانس حوزه کارائیب سازمان ملل متحد در خصوص توسعه پایدار تحت عنوان “Rio+20” که در ماه آینده (۲۲-۲۰ ژوئن) در “ریودوژانیرو” (برزیل) برگزار خواهد شد، حائز اهمیت است. درست قبل از شروع کنفرانس و مخصوصاً بعد از آن که ما تصمیمات کنفرانس را به اجرا در می آوریم، فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند رویکرد و راه حل احتمالی جدیدی برای یک آینده پایدار داشته باشد.
به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی امسال، اینجانب مجدداً خواستار کوشش‌های گسترده و همه جانبه برای از بین بردن شکاف دیجیتالی و فاصله جنسیتی می‌باشم. تمام مردم دنیا باید بتوانند از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به ایجاد آینده‌ای که ما می‌خواهیم بهترین استفاده را بکنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر