اخیرا یکی از مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه در توییتی مدعی شد که بسته اینترنتش به دلیل چند تماس تصویری از طریق اپلیکیشن سروش به اتمام رسیده و آن اپراتور در فروش اینترنت کم فروشی کرده است، که پس از بررسی ها مشخص شد این موضوع فقط مختص به یک اپراتور نبوده و تمامی اپراتورها دچار این مسئله بوده اند.
نود فناوری براساس این گزارش، سازمان تنظیم مقررات این موضوع را بررسی کرد و مشخص شد دلیل عدم اعمال تخفیف بر ترافیک سرویس مکالمه تصویری پیام رسان سروش، استفاده پیام رسان مذکور از پروتکل هایی غیر از پروتکل های پیش فرض نظیر http و https در سرویس خود بوده است.
براساس این گزارش تعرفه محتوای داخلی تامین کنندگان (نیم بها، یک سوم و یا رایگان) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) به اپراتورها ابلاغ می شود که در سرویس های خود این موضوع را اعمال کنند، این در حالی است که گویا با توجه به این مشکل فنی از سوی پیام رسان سروش این موضوع به اطلاع رگولاتوری نرسیده و تمامی اپراتورها نیز سرویس تماس تصویری سروش را با تعرفه محتوای خارجی محاسبه کرده اند.
هم اکنون آی پی مکالمه تماس تصویری پیام رسان سروش در لیست سرویس های داخلی قرار گرفته و مشکل رفع شده است اما نکته این است که این اتفاق برای تمامی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در آن مقطع زمانی افتاده و پس از رسانه ای شدن موضوع اپراتورها این مشکل را برطرف کردند.
لازم به ذکر است، همواره تعرفه تامین کنندگان محتوا به همان صورت که رگولاتوری به اپراتورها اعلام می کند، محاسبه می شود.
ارسال یک نظر