براساس قوانین تعریفشده، شرکتهای ارایهدهنده خدمات اینترنتی SLA در صورتی که بیش از حد مجاز قطعی ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمهای را در شارژهای ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.
نود آی سی تی – با فرض ۳۰ روز برای هر ماه و ۲۴ ساعت برای هر روز و ۶۰ دقیقه برای هر ساعت، مدت برقراری یک لینک دو ماه با میزان دسترسی ۱۰۰ درصد برابر با ۴۳ هزار و ۲۰۰ دقیقه خواهد بود، اما اغلب شرکتهای ارایهکننده خدمات اینترنتی با حدی از قطعی مواجه هستند که برای حد مجاز این قطعیها جداولی طراحی شده و لازم است در صورتی که بیش از حد تعریف شده در ارایه خدمت قطعی وجود داشته باشد، جریمهای به ازای آن پرداخت شود.
براساس قوانین موجود برای هر سرویس مدتی به عنوان قطعی مجاز در نظر گرفته شده که اگر اختلالات بیش از آن حد شود قطعی غیرمجاز نام میگیرد.
در این میان جداولی طراحی شده و برای انواع سرویسهای SLA مدت زمانی مجاز قطعیها اعلام و عنوان شده که براساس این میزان قطعی میزان دسترسی کاربر چگونه خواهد بود.
بر اساس این جدول یکی از مدلها مدل برنزی نام گرفته که میزان دسترسی آن ۹۹ درصد اعلام شده و تا ۴۳۲ دقیقه در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است.
سرویس نقرهای سرویس دیگری است که ۹۹.۴ درصد دسترسی دارد و حدود ۲۵۹.۲ دقیقه مجاز به قطعیهای ماهانه است. اما در سرویس طلایی که برای آن دسترسی ۹۹.۹ درصد تعریف شده شرکت ارائهکنندهی خدمات تنها مجاز است ۴۳.۲ دقیقه در ماه قطعی داشته باشد و در نهایت در سرویس موسوم به الماس که ۹۹.۹۹ درصد دسترسی برای آن تعریف شده تنها ۲۵۹ ثانیه در ماه قطعی اینترنت مجاز است.
بر اساس قوانین تعریف شده در سازمان تنظیم مقررات رادیویی برای قطعیهای غیرمجاز بسته به میزان آنها جریمههای پنج تا ۱۰۰ درصد برای شرکتهای ارایهدهنده خدمات تعریف شده و شرکتها موظف شدهاند در صورتی که در ارایه هر سرویس بیش از حد مجاز قطعی داشتند، جریمه آن را در همان ماه پرداخت کنند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر