پرداختهای بدون تماس به یکی از راهکارهای جذاب برداشت وجه از حسابهای بانکی تبدیل میشود و تنها راه بقای فروشگاههای سنتی، ورود در عرصه فروش چند کاناله است.
آخرین گزارشها راجع به این موضوع که با تحقیقات گروه لاجیک در انگلستان
صورت گرفته، حاکی از این است که ۵۴ درصد مشارکت کنندگان در نظرسنجی،
علاقمند به پرداخت بهای کالا با گوشیهای هوشمند هستند. ۲۰درصد نیز پرداخت
از طریق ساعت هوشمند و اکانت شبکههای اجتماعی را که میتواند بسیار جدید
به حساب آید، پیش کشیدهاند.
چنین فضایی همپای دغدغههای امنیتی رشد میکند و ۵۱ درصد گفتهاند که
امنیت بسترهای ارتباطی مهمترین فاکتور برای شرکت در تراکنشهای بانکی با
روشهای جدید است.
با این حال دو سومی هم که از بسترهای پرداختی جدید استفاده میکردهاند،
گفتهاند همواره نگرانی در ذهن آنها نسبت به دزدیده شدن اطلاعات مالیشان
وجود دارد.
پیش از کریسمس ۲۰۱۵ نیز نظرسنجی در ارتباط با بسترهای جدید خرید کالا صورت
گرفته که نهایتا ۴۲ درصد از مخاطبان گفتهاند که فروشگاههای آنلاین را با
توجه به اینکه قدرت انتخاب کالا و تنوع را دارند، انتخاب میکنند. ۴۱درصد
نیز گفتهاند تا کالا را نبینند نمیتوانند انتخابی داشته باشند و از این
حیث فروشگاههای آنلاین را ترجیح نمی دهند.
۱۷ درصد باقیمانده نیز رأی ممتنع داده و گفتهاند که روش خرید کالا
برایشان تفاوتی ندارد و در برخی موارد اقدام به خرید کالا از طریق
فروشگاههای اینترنتی کردهاند.
در گذشته تحقیقی نیز در ارتباط با فروشهای آنلاین صورت گرفته بود که نشان
میداد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله برای خریدهای آنلاین خود بیشتر از تبلت، گوشی و
تلوزیونهای هوشمند و سنین بالای ۴۵ سال نیز بیشتر از رایانه دسکتاپ و
لپتاپ استفاده میکنند.
مدیر کسبوکار و عملیات بازار گروه لاجیک گفته است که مشتریان انگلیسی
مشتاق خرید سریع، مناسب و ایمن هستند و از آن جهت که دغدغه امنیت همچنان در
اولویت دیدگاهی آنهاست، شرکتهایی در سال ۲۰۱۴ موفقتر جلوه داده شدند که
فروش چند کاناله را در دستور کار داشتند و نیاز هر سبک و سلیقهای را
پاسخگو بودند.
۲۰۱۵ سال بسیار سختی برای فروش چند کاناله است زیرا کسبوکارهایی که در
وادی اینترنت و پرداختهای از راه دور مشارکت نداشتهاند از این پس باید به
فکر توسعه امنیت بسترهای پرداختی خود باشند تا بتوانند اعتماد مشتریان خود
را جلب و سودشان را تضمین کنند.
البته راهی جز چند کاناله شدن نیز وجود ندارد زیرا نزدیک به نیمی از
مشتریان به سمت استفاده از بسترهای الکترونیکی رفتهاند و فروشگاهها برای
تضمین بقای خود هم که شده باید در این مسیر دارای ابتکار عمل باشند.
ارسال یک نظر