در حال خواندن
تلگرام چقدر از حضور در بازار ایران سود می کند
0

یک کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه ۳۰ درصد ترافیک بین المللی اینترنت کشور را تلگرام می‌بلعد،گفت:روزانه ۱۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان هزینه حضور کاربران ایرانی در تلگرام است که معادل سالانه ۹۸۵ میلیون دلار است و این هزینه‌ از جیب مردم پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ماندن در پیام رسان خارجی از لحاظ امنیت ملی و مسائل اقتصادی و فرهنگی به صلاح کشور نیست، افزود: هیچ کشوری بر روی مسائلی همچون عزت، امنیت، اقتصاد و فرهنگ ملی شان شوخی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تلگرام برای تولید رمز ارز جدیدش برنامه ریزی کرده که قرار است در خرداد و تیر ارائه شود گفت: با احتساب بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام همه آن‌ها به طور بالقوه، پول ملی کشور گرام خواهند داشت که پشتوانه قانونی و حقوقی ندارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: نمونه این مسئله بیت کوئین است که روزی ۱۸ هزار دلار به ازای یک بیت کوئین بود و الان به زیر ۱۰ هزار دلار رسیده است و هیچ کس پاسخگوی آن نیست.

جلیلی با اشاره به تلاش صورت گرفته برای رونق کسب و کار در پیام رسان‌های داخلی گفت: در صورت تصویب مجلس بانک مرکزی ملزم می‌شود که به صاحبان کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی امکان پرداخت درون پیام رسانی را بدهد.

وی افزود: اعلام حرام شرعی نقض حریم خصوصی کاربران از سوی مقام معظم رهبری، آیین نامه ابلاغی رئیس قوه قضاییه، اصل ۲۵ قانون اساسی ضامن امنیت اطلاعات کابران در پیام رسان‌های داخلی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: پیام رسان‌های داخلی ملزم به حفظ چارچوب‌های قانونی هستند و همه می‌توانند در صورت بروز سوء​ استفاده از این پیام رسان‌ها و کابران آن‌ها شکایت کنند.

جلیلی افزود: شرکت‌هایی که در پیام رسان‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند در حال سرمایه گذاری اند تا روزی که بازگشت سرمایه شان شکل بگیرد و این مهم مستلزم اعتماد عمومی مردم و حضور بیشتر کابران است.

یک کارشناس فضای مجازی هم در این برنامه گفت: ۳۰ درصد ترافیک بین المللی اینترنت کشور را تلگرام می‌بلعد.

هومن اهرمی افزود: روزانه ۱۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان هزینه حضور کاربران ایرانی در تلگرام است که معادل سالانه ۹۸۵ میلیون دلار است.

وی گفت: همه این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود و بخش عمده‌ای از آن با تبدیل شدن به دلار از کشور خارج می‌شود در صورتی که با استفاده از پیام رسان‌های داخلی اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی افزود: برخی پیام رسان‌های داخلی تا یک سوم هزینه ترافیک داخلی را دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها هم مجانی هستند و این به نفع کشور و مردم است.

اهرمی ویترین مجازی، امکانات پرداخت وجه، توجه به اقتصاد محتوا و فروش محتوا را از ویژگی‌های پیام رسان‌های داخلی دانست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر