در حال خواندن
تعرفه‌ی جدید تلفن مورد رضایت کامل مخابرات نیست
0

در آخرین روزهای سال گذشته تعرفه‌های تلفن ثابت وهمراه اول تغییر کرد و این‌گونه به نظر می‌رسید رضایت مخابرات حاصل شده است. حال در شرایطی که کمتر از یک ماه از اجرایی‌ شدن تعرفه‌های جدید می‌گذرد مدیر عامل مخابرات ایران می‌گوید این‌طور نیست که تعرفه‌های جدید آنچه که مورد انتظار و رضایت ما بوده باشد.
نود آی سی تی – مظفر پوررنجبر در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی که مبنی بر اعتراض سهامداران شرکت مخابرات ایران نسبت به عدم تناسب تغییر تعرفه‌های تلفن با نرخ تورم مطرح شده بود، اظهار کرد: از نظر ما تعرفه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ کند لازم‌الاجراست. حال ممکن است سهامداران، مدیریت یا هر حوزه‌ای در مخابرات ایران اعتراضاتی داشته باشند که ما این موضوع را از طریق مکاتبه به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اطلاع داده و موضوع را پیگیری می‌کنیم. سازمان نیز این مساله را بررسی خواهد کرد و درنهایت به جایی می‌رسیم که این مساله حل و فصل شود.وی در پاسخ به این سوال که اکنون سهامداران شما براین باور هستند که تعرفه‌های مخابراتی مطابق نرخ تورم کشور رشد نداشته، توضیح داد: ما به چنین چیزی نرسیده‌ایم البته این حرف به این معنا نیست که تعرفه‌های مصوب مورد انتظار و رضایت ماست و توقعات ما را محقق می‌کند. ما در حال مکاتبه هستیم و تلاشمان بر این است که با برگزاری جلسات کارشناسی، مکاتبه بتوانیم سازمان تنظیم مقررات را نسبت به اهداف و توقعاتی را که داشته‌ایم متقاعد کنیم، اما به هرحال رگولاتوری تعیین‌کننده‌ی مقررات است و ما تعرفه‌های مصوب این سازمان را اجرا خواهیم کرد و تا زمانی که تعرفه‌ی جدیدی ابلاغ نشده، همین تعرفه‌ها را محاسبه خواهیم کرد.مدیر عامل شرکت مخابرات در ارتباط با پادرمیانی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص هزینه‌های اینتر‌کانکشن (ارتباط متقابل) ایرانسل و همراه اول هم گفت: تاکنون در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده، اما هنوز تصمیمی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.پوررنجبر در ارتباط با ارائه‌ی ADSL بر بستر فیبر نوری هم اظهار کرد: تفکیک فیبر نوری از شبکه کابل مسی برای ارائه‌ی خدمات از نظر فنی کمی مغایرت دارد. ما خدمات خود را ارائه می‌دهیم. حال ممکن است در جایی این خدمات از طریق شبکه هوایی، زمینی، فیبر نوری یا کابل مسی فراهم شود. به هرحال در هر نقطه هرگونه که شبکه اقتضا کند سعی می‌کنیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم.وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی برخی شرکت‌های PAP از عدم همکاری مخابرات گفت: اگر PAP‌ها چنین اعتقادی دارند باید موضوع را از آنها بپرسید. اما به هرحال ما طبق آنچه پروانه ما و شرکت‌های PAP اجازه می‌دهد خود را ملزم به اجرا می‌دانیم و این را نیز تاکنون انجام داده‌ایم و هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته و حتی گاه ما فراتر از آنچه در پروانه‌ها آمده نیز عمل کرده‌ایم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر