در حال خواندن
تحول مدل درآمدی اپراتورهای تلفن همراه/ اپراتورها در مسیر تغییرات؛ پایان درآمدهای سنتی، آغاز عصر دیجیتال
0

تحولات دیجیتال، رفتار کاربران را دگرگون کرده و اپراتورهای تلفن همراه را به «بازنگری اساسی در مدل‌های درآمدی» سوق داده است. دیگر نمی‌توان تنها بر «درآمدهای مبتنی بر تماس و پیامک» تکیه کرد؛ فضای کسب‌وکار مخابرات در حال حرکت به سوی مدل‌های ترکیبی با خدمات ارزش افزوده، تحلیل داده‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال است.
با افزایش مصرف داده‌های اینترنتی و سرویس‌های دیجیتال، اپراتورها به چندبعدی کردن منابع درآمدی روی آورده‌اند. ارائه خدماتی مانند استریم محتوا، پلتفرم‌های ابری و پرداخت دیجیتال، به بخشی از راهبردهای جدید اپراتورهای پیشرو تبدیل شده است. همچنین تحلیل داده‌های کاربران و تبلیغات هوشمند از دیگر محورهای افزایش سودآوری محسوب می‌شود.
تحقیقات بازار نشان می‌دهد که اپراتورهایی که سریع‌تر به این مدل‌ها مهاجرت می‌کنند، سهم بیشتری از اقتصاد دیجیتال را تصاحب خواهند کرد. حرکت به سمت «اینترنت اشیا و خدمات سازمانی» نیز عاملی تعیین‌کننده در مسیر درآمدزایی آینده این شرکت‌ها خواهد بود.
بنابراین مسلما اپراتورهای تلفن همراه پیشرو و لبه تکنولوژی لازم است برای ماندگاری در بازار رقابتی، فراتر از ارتباطات سنتی حرکت کنند و مدل‌های ترکیبی دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهند؛ که در این شرایط تکلیف اپراتورهای کشورمان نظیر همراه اول نیز روشن است و همانطور که از مدت‌ها پیش به فکر مهاجرت به سمت الگوی جدید بوده، لازم است که به این موضوع سرعت ببخشد و اپراتورهای دیگر نیز به تبعیت از این جریان سراسری، ساختار خود را بروز نگه دارند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر