در حال خواندن
تبلیغ جدید رایتل و احترام به شعور مشتری
1

مهدی تقی زاده – اخیرا رایتل تبلیغ تلویزیونی رو پخش می‌کنه که در اون پسر جوانی در حال فیلم دیدن هست و در آخر مشخص می‌شه که دوستمون در یک اتوبوس هست و داره روی تبلت خودش فیلم تماشا می‌کنه. این در واقع تبلیغی برای سرویس ۳G رایتل هست.
نود آی سی تی – با همین پیش فرض به سرعت می‌شه نتیجه گرفت که پسر جوان در حال مشاهده فیلم به صورت آنلاین هست؛ خوب حالا بپردازیم به واقعیات و مشکلات:۱ – در حال حاضر هیچ سرویس‌دهنده‌ای در ایران وجود نداره به به صورت آنلاین سرویس پخش فیلم در اختیار قرار بده، پس این دوستمون باید از سرویسهای غیر ایرانی مثل Netflix یا Hulu استفاده کنه که شکر خدا همگی این سرویسها در ایران فیلتر هستند و دسترسی به اونها طبق قانون ممنوعه!۲ – اگر به هر طریق (پروکسی، VPN و …) بشه به این سرویسها دسترسی داشت با توجه به افت سرعت شدید بعد از استفاده از این ابزارها یا دیدن فیلم به صورت آنلاین امکان‌پذیر نیست یا اینکه مشترک باید مثلا اینرنت ۶ Mbps به بالا داشته باشه تا با افت سرعت هم بتونه فیلم ببینه که البته رایتل همچین سرعتی رو ارائه نمی‌ده (دیگه دلم نیومد به اینکه کلا این سرویسها عموما روی HTTPS هستند و این یه قلم رسما تو ایران کار نمی‌کنه اشاره کنم!)۳ – با این ترافیک محدودی که رایتل ارائه می‌ده که اصولا کفاف فیلم دیدن نمی‌ده فقط طرح بی‌نهایت رایتل شاید جوابگوی این مشکل باشه که اون باز با مورد ذکر شده در بند قبل چاره‌ساز نیست.۴ – تو این اتوبوس‌های ما اصولا به این قشنگی و راحتی نمی‌شه نشست و فیلم دید. نیاز هست بیشتر توضیح بدم؟ ۵ – بارها برای خود من پیش اومده که در تاکسی و در حرکت در خیلی نقطه‌های تهران آنتن من کلا رفته و بعد از ۲-۳ دقیقا مجددا برگشته، آیا با این وضع می‌شه در حال حرکت یه فیلم آنلاین رو دید و Stream‌ کرد؟۶ – یه حساب سرانگشتی اگه بکنیم مشترک برای طرح بی‌نهایت باید ماهی ۵۰.۰۰۰ تومن هزینه کنه و برای اشتراک سایتهای ذکر شده در مورد اول هم حداقل ماهی ۳۵.۰۰۰ تومن. حالا سوال اینه: کسی که ماهی ۸۵.۰۰۰ تومن هزینه فیلم دیدن آنلاین روی تبلت می‌ده از اتوبوس برای حمل و نقل استفاده می‌کنه؟ اونم اتوبوس‌های موصوف در مورد قبل؟برداشت من این هست: رایتل در روزها و شاید هفته‌های آخر انحصار ۳G به سر می‌بره و داره به هر طریق ممکنه حتی از طریق تبلیغات فیک و پر از سوتی و اشتباه مشترک بیشتری جذب کنه که بعد از شکسته شدن انحصار و ارائه ۳G توسط دیگر اپراتورها حداقل ضرر کمتری متحمل بشه. شاید این بازی تجارته؛ اما احترام به شعور مشتری کجای این قصه قرار می‌گیره؟!منبع : آی‌تی‌ایران

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر