در یک تعریف بسیار ساده شده خدمات مشتریان، همه کارهایی است که برای مشتری انجام می شود تا رضایت و تجربه مثبت مشتری بیشتر شود. مشتریان نظرات و ایده های متفاوتی در مورد انتظارشان برای برخورد کسب و کار مخاطب با آنها دارند. خدمات مشتری باید مخاطب و مشتری خود را بشناسد و خدمات متناسب با او را به وی ارائه کند و متناسب با نظر آن مشتری با او در ارتباط باشد. مهم نیست که تعریف یک کسب و کار از خدمات مشتریان چیست. مهم اینست که مشتری از خدمات مشتریان چه تعریفی دارد. یک سازمان خدمات دهنده باید متناسب با خواست مشتریانش عمل کند. رضایت مشتری چیزی است که باید به دست آورده شود.
با این مقدمه کوتاه قصد داریم در گزارش پیش رو به بررسی وضعیت عملکردی اپراتور همراه اول در بخش هایی از حوزه خدمات مشتریان به عنوان یکی از کلیدی ترین بخش های فعالیت یک سازمان خدمات رسان بر اساس گزارش مجمع سالانه این شرکت مربوط به عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ بپردازیم.
همراه یار
همراه یار خدمتی است که از طریق آن مشتریان همراه اول میتوانند خدمات درخواستی خود شامل انتقال مالکیت (تغییرنام) شماره تلفن همراه، فعالسازی سیم کارت، قطع مفقودی سیم کارت، تعویض سیم کارت، ترابرد به همراه اول، تغییر آدرس، تبدیل خط اعتباری به دائمی، سیم کارت نسل چهارم (USIM) را با پرداخت هزینه ای بین ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان در کوتاهترین زمان در محل مورد نظر خود دریافت کنند.
این خدمت در ۱۲۲ شهر و در تمامی مراکز استان ها ارایه می شود و در سال ۱۴۰۱متوسط خدمت ارایه شده در هر ماه ۳۵ هزار و ۸۰۰ خدمت بوده است. همچنین متوسط زمان خدمت رسانی ۱۰۷ دقیقه بوده و میزان رضایت مشتریان این اپراتور از ۹۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان همراه اول با نام باشگاه فیروزهای با هدف قدردانی از اعتماد مشتریان همراه اول و برای ارائه خدمات ویژه به اعضای باشگاه، تقویت ارتباط تعاملی بین همراه اول و مشترکان و افزایش رضایتمندی آنان ایجاد شده است. مشترکان سیمکارتهای دائمی و اعتباری همراه اول با عضویت رایگان در باشگاه فیروزهای، میتوانند با هر بار پرداخت قبض یا خرید شارژ و همچنین شرکت در برخی فعالیتها نظیر دعوت از دوستان، شتاب در پرداخت و … امتیاز کسب کرده و از مزایای مختلف این باشگاه بهرهمند شوند.
این باشگاه با همکاری شرکت های گروه همراه اول در بخش جوایز شرکای تجاری باشگاه مشتریان نظیر همراه مکانیک، فلای تودی، نت باکس، جاجیگا، اوانو و آچاره فعالیت می کند و در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری ۷ کمپین ماهانه قرعه کشی با بیش از ۳۰ میلیون مشارکت و نیز ۵/۳ میلیون مشارکت در ۵ طرح نیکوکاری پرداخته است.
همچنین بر اساس گزارش عملکرد اپراتور همراه اول در سال ۱۴۰۱ میانگین فصلی اعضای فعال ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار، تعداد تراکنش ها در سال ۲۴۰ میلیون و رضایت مشتریان این باشگاه ۷۶ درصد بوده است.
ارسال یک نظر