فعالیتهای سحر زکریا در اینستاگرام با حواشی زیادی همراه بوده است. مهران مدیری، شهاب حسینی، علی کریمی و این روزها علی انصاریان به سوژههای سحر زکریا برای انتقاد یا التماس بدل شدهاند. زکریا در لایو اینستاگرامی اخیر خود با گریه و داد و بیداد، مسئولان را خطاب قرار داد و آنها را متهم به تاخیر در خرید واکسن نمود.
اما ارمغان این جنجالها برای یک بازیگر جیست؟
طبق بررسی مرکز «دیتاک»، نمودار روند افزایش فالوورهای این سلبریتی نشان میدهد این لایو، با ۲۵ هزار فالوور جدید و افزایش ۲۲ درصدی فالورهای سحر زکریا همراه بوده است. همچنین به علت هجوم کاربران به صفحه این بازیگر، میانگین نرخ تعامل پستهای وی تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از ۳.۳ درصد به ۶.۳ درصد رسیده است.
در این موج، زکریا تنها نیست، برخی دیگر از سلبریتیها نیز به مانند او، فوت علی انصاریان را محملی برای اعتراض قرار دادهاند، که این کار در مواقعی به قیمت بستن کامنتهای زیر پست تمام شده است.
فارغ از نیت افراد و قضاوت درباره آن، شاید علت برخی از این واکنشهای غیرمنتظره سلبریتیها هدفگذاری برای هجوم کاربران به صفحه آنها (ولو به قصد فحاشی و هتاکی) بر اساس تئوری اقتصاد توجه باشد که در نهایت این جذب مخاطب میتواند به تاثیر در جریان گردش مالی آن صفحه منجر شود..
بر مبنای «نظریه اقتصاد توجه» هر فرد، گروه، سازمان یا کشوری که توانایی جذب و جلب بیشتر توجه دیگران را داشته باشد، قدرت حکمرانی بیشتری در عرصه اقتصاد خواهد داشت. به عبارت دیگر: توجه بیشتر (به هر قیمتی) یعنی قدرت بیشتر.
ارسال یک نظر