در حال خواندن
امکان خرید بسته برای زائران همراه اولی اربعین توسط دیگران فراهم است
0

یکی از چالش های مسافران اربعین در سفر به عراق مساله برقراری ارتباط است. ارتباط با اعضای خانواده و بستگان در ایران و ارتباط با همسفران در عراق. در این راستا اپراتور همراه اول هر ساله در ایام محرم برای تسهیل ارتباطات زائران و کاهش هزینه های آن ها اقدام به طراحی بسته هایی می کند تا این فرآیند تسهیل شود. گزارش پیش رو به بررسی امکاناتی می پردازد که توسط اپراتور همراه اول در قالب بسته های ویژه رومینگ اربعین در اختیار زائران قرار می گیرد.

معرفی بسته ها

بسته های رومینگ ویژه اربعین همراه اول در دو شکل یکی برای مشترکان عادی و دیگری برای مشترکان پرمصرف طراحی شده است که همگی در تمامی اپراتورهای عراق شامل آسیاسل، زین و کورک قابل استفاده هستند. بسته های عادی در ۵ قالب ارایه شده اند که شامل بسته یک گیگابایتی ۷ روزه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان، بسته دو گیگابایتی ۱۴ روزه به همراه ۲۰ دقیقه مکالمه هدیه و ۲۰ پیامک هدیه به قیمت ۲۹۰ هزار تومان، بسته ۳۰۰ مگابایتی ۷ روزه به قیمت ۴۵ هزار تومان، بسته ۱۵ دقیقه ای مکالمه ۷ روزه به همراه  ۴۵ پیامک هدیه به قیمت ۱۲۰ هزار تومان و بسته ۵ گیگابایتی ۱۴ روزه به قیمت ۳۹۰ هزار تومان است. بنابراین مطابق این طراحی یک مشترک عادی در سفر یک یا دو هفته ای خود در کشور عراق می تواند با انتخاب یکی از این بسته ها هزینه ارتباطی خود را بین ۴۵ تا ۳۹۰ هزار تومان مدیریت کند.

برای مشترکان پرمصرف نیز دو بسته شامل بسته اینترنت نامحدود ۷ روزه به همراه ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۴۹۰ هزار تومان و بسته ۱۵ گیگابایتی اینترنت ماهانه به قیمت ۵۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تمامی این بسته ها با شماره گیری کد دستوری ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع قابل دسترسی هستند.

توصیه های همراه اول برای زائران در خرید و استفاده از بسته ها

به توصیه همراه اول بهترین زمان خرید بسته، روز خروج از کشور و قبل از گیت خروج است. مشترکان باید در نظر داشته باشند که با خرید بسته رومینگ فعال می شود، اما بسته ها قابلیت تمدید خودکار ندارند و پس از اتمام بسته مشترک باید مجددا بسته جدیدی بخرد.

این امکان برای زائران درنظر گرفته شده است که بستگان آن ها برای آن ها از ایران بسته خریداری و ارسال کنند. همچنین به قیمت بسته ها، مالیات و ارزش افزوده اضافه می شود.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر