گوگل بعد از اعتراضات گسترده، در نهایت تصمیم گرفت که آدرس ایمیل گیرنده را برای فرستندههای ناشناس نفرستد.
نود آی سی تی – نگرانیها و اعتراضات زمانی آغاز شد که گوگلپلاس بهصورت خودکار امکان ارسال ایمیل از سوی افراد به کسانی که نمیشناسند و آدرس ایمیلشان را ندارند، فراهم کرد. گوگل سایت پست الکترونیکی خود یعنی جیمیل را با شبکه اجتماعی گوگلپلاس تلفیق کرد تا این امکان را برای کاربران فراهم آورد که با جستوجوی نام افرادی که نمیشناسند برای آنها ایمیل ارسال کنند. این جدالی بود که گوگل از سال ۲۰۱۰ در مقابل کاربران و فضای خصوصی آنها آغاز کرد و شبکه اجتماعی اولیه خود یعنی گوگلباز را با آدرسهای ایمیل تلفیق کرد. اما در ادامه برای جلوگیری از شکایت از سوی اداره تجارت و حفظ حقوق شهروندی آمریکا در اقدام تازه خود امکان دیدن آدرس ایمیل گیرنده را برای فرستندههای ناشناس از بین برده، مگر اینکه گیرنده خودش به نامه دریافتی پاسخ دهد و آنگاه فرستنده آدرس شخص را خواهد داشت.البته اریک اشمیت، مدیرعامل گوگل قبلا ادعا کرده بود که این تغییرات برای کسی خطرناک نیست. اشمیت چندی پیش اعلام کرد که گوگلپلاس در زمان تاسیس در سال ۲۰۱۱ تا به امروز بیش از ۵۸۰ میلیون کاربر فعال دارد، ادعایی که از سوی متخصصان مورد تردید قرار گرفته است. چراکه نحوه شمارش فعالیتها و افراد در گوگلپلاس چندان استاندارد نیست و باز کردن یک اعتبار در این شبکه اجتماعی برای کسانی که از آدرس ایمیل گوگل استفاده میکنند، تقریبا اجباری انجام شده است! این متخصصان معتقدند گوگلپلاس نه توانایی و نه امکانات رقابت با فیسبوک را دارد و بیشتر شبکهای برای جمعآوری اطلاعات کاربران اینترنت برای استفادههای دیگر است. بدون شک وقتی گوگل امکان نظر دادن برای ویدیوهای یوتیوب از روی شبکه گوگلپلاس را فراهم کرد به تعداد استفاده کنندگان این شبکه افزوده شد و هماکنون نیز با ایجاد امکان دسترسی به افراد ناشناس از طریق ایمیل میتواند جذابیت زیادی برای افراد و شرکتهای تبلیغاتی فراهم کند تا تنها ترافیک خود را بالاببرد. باید یادآور شد که صندوق نامههای الکترونیکی فضایی شخصی است که اگر در اختیار عامه قرار گیرد میتواند دردسرساز باشد.اکنون توپ در زمین گوگل است تا با حقهای بتواند ثابت کند که به دنبال جذب ترافیک مجازی از روشهای غیر اخلاقی برای شبکه اجتماعی خود نیست و تنها میخواهد به نیازها پاسخ دهد!
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر