براساس مصوبه کاهش هزینههای مکالمات بینالملل رگولاتوری، تمامی اپراتورها از ابتدای آذر ماه ملزم شدند، تعرفه مکالمات بینالملل خود را براساس تعرفههای جدید محاسبه کنند. این در حالی است که به گفته مسوولان شرکت مخابرات ایران با توجه به ابلاغ نشدن این مصوبه به مخابرات، هزینه مکالمات بینالملل با همان تعرفههای پیشین اعمال شده است. سازمان تنظیم مقررات نیز با توجه به این موضوع، قول پیگیری را داده است. اما شرکت زیرساخت با ارایه مستندات این موضوع را رد کرده و مخابرات را در اعمال نشدن تعرفههای جدید مقصر میداند. تمام اینها در حالی است که هیچ یک از دستگاههای مربوطه صحبتی از بازگرداندن مبلغ اضافی از مشترکان دریافت شده را نمیکند.
ابلاغ کنند، مبالغ اضافه دریافت بین الملل را برمی گردانیم
نود آی سی تی – مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره نحوه محاسبه تعرفه بینالملل گفت: تعیین تعرفه به شرکت ارتباطات زیرساخت مربوط است و ما دخالتی در این محاسبه نداریم و مبلغ اعلام شده را در صورتحساب مشترکانمان اعمال میکنیم. داوود زارعیان، افزود: کل درآمد بینالملل برای شرکت ارتباطات زیرساخت است و درصد بسیار کمی از آن، در حدود ١٠ درصد از این محل به اپراتورها داده میشود و شرکت ارتباطات زیرساخت ١٠ درصد از درآمد ترمینیشن و ٢٠ درصد از درآمد اورجینشن را به اپراتورها اختصاص میدهد. وی بیان کرد: با توجه به این فرمول بهعنوان مثال هزینه تماس با آمریکا که پیش از این و قبل از این مصوبه، دقیقهای بیش از ١۵٠ تومان بوده، به حدود ٣٨/۵ تومان کاهش یافته است. وی در پاسخ به این سوال در خصوص نحوه بازگرداندن تعرفه اضافی که از مشترکان دریافت شده گفت: در این خصوص مخابرات تنها مجری است و اگر بگویند از ابتدای آذر ماه باید تعرفه مکالمات بینالملل اعمال شود ما در صورتحساب بعدی مشترکان را بستانکار میکنیم و مبلغ اضافه را باز میگردانیم.مخابرات مقصر است حسن شاهی، معاون بهرهبرداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اشاره به ارسال نامه ١۶٧٣٣٩ /٢٠١ تاریخ ٢٢ آبان ماه ٩٠ به رگولاتوری و ١٠ اپراتور مخابراتی گفت: اپراتورها موظفند از اول آذرماه سال جاری تعرفه مکالمات بینالملل خود را براساس تعرفههای جدید محاسبه کنند؛ این نامه به ١٠ اپراتور شامل شرکت مخابرات ایران، ایرانسل، ارتباطات شمس نوین، شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش، ضحی کیش، شرکت جامع ارتباطات نوین، شرکت ایرافون، شرکت ارتباطات کوه نور و شرکت منتظران عدل گستر ابلاغ و ارسال شده است. وی افزود:هفته گذشته نیز در نامهای به رگولاتوری و مخابرات تاکید کردیم که این مصوبه باید از ابتدای آذر ماه اجرایی میشد. وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ صحبتی در خصوص مبلغ اضافه دریافتی از مشترکان نمیشود، گفت: در این زمینه رگولاتوری باید بررسی کند که چرا مخابرات تعرفه را در زمان مقرر اجرایی نکرده و نحوه چگونگی بازپرداخت مبالغ اضافی را باید رگولاتوری مشخص کند نه شرکت زیرساخت. شرکت ارتباطات زیرساخت پس از مذاکره با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی را با ما دارند، موفق شد هزینه مکالمات بینالملل از طریق دو صفر را با ۷۵ درصد کاهش از ۱۵۷۵ ریال به ۳۸۴ ریال برساند. بر این اساس، برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت با کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، چین، دانمارک، روسیه، سنگاپور، فرانسه، کانادا، مالزی، نروژ، هلند، هندوستان، عراق و ارتباط از طریق موبایل با کشورهای آمریکا، چین، سنگاپور، کانادا و هندوستان بیشترین کاهش قیمت را به دنبال داشته است اما شواهد نشان میدهد که برخی اپراتورها با اعلام اینکه این تعرفههای جدید به آنها ابلاغ نشده است، تاکنون نسبت به محاسبه و اجرای نرخهای جدید برای مشترکان اقدام نکردهاند. در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت باردیگر اعلام کرد که مصوبه کاهش هزینههای مکالمات بینالملل از سوی این شرکت در آبان ماه سال جاری به رگولاتوری و تمامیاپراتورها ابلاغ شده است.
منبع:روزنامه فناوران اطلاعات
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر