اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده است؛ این در حالیست که سایر تولید کنندگان لپتاپ چندان شرایط خوبی را ندارند و به عنوان مثال در سال گذشته، ۲ درصد افت میانگین فروش را پشت سر گذاشته اند.
نود آی سی تی – مک بوک های اپل به عنوان یکی از محبوب ترین لپتاپ ها در میان کاربران، یک نشان مشخص را همواره با خود یدک می کشیدند. سیب درخشان بر روی بدنه لپتاپ، نشانی بود که به نوعی هویت مک بوک ها را تشکیل می داد و به کاربران اجازه می داد تا از فواصل دور، این محصولات را شناسایی نمایند.اما اکنون استراتژی اپل به نوعی دست خوش تغییر شده است؛ در مک بوک جدیدی که دیشب معرفی شد، خبری از سیب درخشان نخواهد بود و دیگر لوگوی اپل بر روی دستگاه نخواهد درخشید.گویا هیچ المان اضافه ای قرار نیست در مک بوک جدید قرار داشته باشد. همانطور که پورت های بسیاری قربانی ضخامت اندک دستگاه شدند و همگی آن ها جای خود را به تنها یک درگاه ورودی سپردند، لوگوی اپل هم راه سادگی را در پیش گرفته است.این حرکت اپل البته پیغامی مشخص دارد. کوپرتینویی ها دیگر آن شرکت کوچک چند سال قبل نیستند که با مسائل مالی کلنجار می رفتند. آن ها اکنون با اعتبار ترین برند جهان به شمار می روند و البته دیگر نیازی ندارند تا با درخشش بی مورد، برند خود را به رخ کاربران کشند.اپل امروز آنقدر اعتبار کسب کرده است که حتی با یک لوگوی ساده هم، بتوان آن تفاوت آن را با دیگر تولید کنندگان تشخیص داد.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر