در حال خواندن
ارایه خدمات الکترونیکی در غرفه مخابرات تهران
0

به گفته سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران، یکی از این سرویس‌هایی که به مشترکان عضو خدمات اینترنتی شرکت ارائه می‌شود امکان ارسال پیامک، از طریق شماره تلفن ثابت خود به ۹۹ شماره موبایل است.
نود آی سی تی – سید اسماعیل حسینی، سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران با بیان این مطلب گفت: با توجه به مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای انجام امور تلفنی و نیز به‌ منظور تسریع در امر اطلاع‌رسانی، سرویس‌های خدمات الکترونیکی در راستای گسترش فرهنگ مشتری‌مداری و نیز تحقق دولت الکترونیکی ارائه می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان استفاده از خدمات الکترونیکی مخابرات استان تهران می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی و اطلاع‌رسانی – ایران تلکام ۲۰۱۳ با مراجعه به غرفه این شرکت یک نام کاربری و شناسه کاربری دریافت کرده و بدون مراجعه به مرکز مخابراتی از خدمات این سرویس استفاده کنند.
وی با تشریح انواع خدمات الکترونیکی مخابرات استان تهران گفت: دسته اول خدماتی است که استفاده از آنها به عضویت در سایت شرکت مخابرات ایران نیازمند نمی‌باشد و تنها با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه خدمات اینترنتی می‌توان به آنها دست یافت. این دسته از خدمات به کلیه مشترکان (اعم از مالک یا استفاده کننده) و نیز متقاضیان تلفن ثابت ارائه می‌شود و اموری مثل ثبت نام تلفن و پیگیری آن، دریافت قبض المثنی، پرداخت اینترنتی قبوض و فروش کارت‌های اعتباری (IN) را شامل می‌شود.
وی افزود: دسته دوم خدماتی است که برای استفاده از آنها باید به عضویت سایت درآمد، این خدمات فقط به مالکان تلفن ارائه می‌شود و عبارتند از بررسی امکانات تغییر تلفن، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس‌های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم ۱۱۸ و یا انصراف از آن، کشف مزاحمت تلفنی، باز کردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریزمکالمات، دریافت رمز ۱۸۱۸ و صدور قبض المثنی.
حسینی در خصوص خدمات قابل ارائه به این دسته از افراد گفت: علاوه بر سرویس‌هایی که نیاز به عضویت ندارند، خدماتی از جمله درخواست قطع و وصل تلفن، کشف مزاحمت، بستن و باز کردن صفر دوم، دریافت ریزمکالمات و دریافت رمز ۱۸۱۸ ارائه می‌شود.
سرپرست اداره کل رایانه شرکت مخابرات استان تهران در خصوص نحوه دریافت این خدمات گفت: به این منظور باید فرم عضویت در سایت شرکت را پر کرد. اشخاص حقیقی فرم ثبت‌ نام کاربران حقیقی و اشخاص حقوقی فرم نام‌نویسی کاربران حقوقی را تکمیل می‌کنند و بهتر است قبل از شروع به تکمیل فرم، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری و سپس در سیستم ثبت کنند تا در مراحل تکمیل فرم وقفه ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه مشترکان پس از ثبت اطلاعات، کلیه شماره تلفن‌هایی را که برای آنها مایل به استفاده از خدمات الکترونیک هستند، وارد می کنند گفت: تعیین وضعیت تملک برای هر تلفن مورد درخواست (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورت مستاجر بودن، تاریخ اتمام اجاره‌نامه نیز باید درج شود، اگر مشترک حقیقی باشد، سیستم شماره کد ملی به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و فقط یک رمز عبور داده می‌شود. چنانچه مشترک حقوقی باشد، شناسه کاربری مناسب توسط مشترک انتخاب و از سوی سیستم فقط یک رمز عبور داده می‌شود.
 
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر