در حال خواندن
آلودگی آدرس‌های اینترنتی به بدافزارها ۶ برابر افزایش یافت
0

مقایسه گزارش مرکز ماهر از میزان گستره آلودگی به بدافزار در استان‌های کشور در نیمه دوم سال ۹۰ با فروردین سال ۹۱ نشان می‌دهد آمار آلودگی آدرس‌های اینترنتی به بدافزارها امسال بیش از ۶ برابر افزایش داشته است.
نود آی سی تی – براساس داده‌های جمع آوری شده توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای – ماهر- از شبکه تله بدافزار؛ استان مازندران رکورد آلوده‌ترین استان‌های ارسال ‌کننده بدافزار اینترنتی را در فروردین ماه سال ۹۱ زد و اول شد.
با توجه به داده‌های جمع آوری شده توسط مرکز ماهر استان مازندران با ارسال ۵۹۹ مورد بدافزار ارسال شده اول و استان تهران با ۲۳۳ مورد، بوشهر با ۲۰۴ موردو استان قم با ۱۸۵ مورد به ترتیب در رده دوم تا چهارم این رده بندی قرار گرفته و بیشترین آمار آلودگی آدرس های اینترنتی به بد افزار ها را به خود اختصاص دادند.
گزارش‌های ارایه شده از مرکز ماهر مبنی بر میزان گستره استان‌های آلوده کشور با توجه به داده‌های جمع آوری شده در یک ماه گذشته براساس میزان آلودگی آدرس‌های اینترنتی به بدافزارها نشان می‌دهد استان اصفهان با ۱۰۶مورد، همدان با ۹۶ مورد، هرمزگان با ۶۷ مورد، سیستان و بلوچستان با ۶۰ مورد به ترتیب جزو استان‌های آلوده به بدافزار معرفی شدند.
بنابراین گزارش ماهانه میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان مورد حملات بدافزارها قرار می‌گیرند اما مقایسه بین آمار اعلام شده در ایران توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای – ماهر- به نسبت سال قبل نشان می‌دهد امسال آمار آلودگی آدرس‌های اینترنتی به بدافزارها بیش از ۶ برابر افزایش داشته است.
منبع:‌تلنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر