در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیرمی آید:
طرح مشکل : اینجانب با شماره شناسه وایمکس ۰۹۴۱۱۱۶۸۹۰۴ از آذرماه ۸۹متاسفانه مشتری اشتراک اینترنت پرسرعت ۵۱۲نامحدود ایرانسل می باشم.بر خلاف تمام ادعاها و تبلیغات ایرانسل سرعت دانلود من کمتر از ۶۰کیلو می باشد و این نشانه آشکار کم فروشی ایرانسل می باشد.در اولین اقدام خودم برای خرید وایمکس هزینه شش ماهه پرداخت کرده بودم که اینترنت من در روز ۳۰خرداد به پایان رسیدساعت ۷ صبح روز ۴شنبه اول تیر ماه با ایرانسل تماس گرفتم که به چه نحو مبلغ رو واریز کنم تا در اسرع وقت و سریعترین زمان ممکن اینترنت منن برقرار شود اپراتور محترم پاسخ دادند که میتوانم مبلغ 650000 ریال کارت شارژ ایرانسل تهیه کنم به اپراتور اطلاع دهم تا اعمال کنند و حداکثر ظرف یکساعت اینترنت من برقرار شود. این کار رو کردم که اصولا می بایست تا ساعت ۹ صبح روز ۴شنبه اول تیر ماه اینترنت من برقرار می شد ولی متاسفانه با وجود پیگیری های لحظه به لحظه و تماس های فراوانی که جه از طرف من و چه حتی خود ایرانسل انجام شد تا ساعت ۱۱ روز ۵شنبه دوم تیرماه هرگز این اتفاق نیفتاد.بارها تماس گرفتم و اعلام نارضایتی کردم که روز اول تیر و نداشتن اینترنت برای من ضرر بالای یک میلیون ریالی در برداشت و نحوه برخورد ایرانسل با یک مشتری شش ماهه بسیار زشت بود که به دروغ ادعای وصل یکساعته کردند در طی تماس های خودم با اپراتورها خواستم که برای من مرجعی برای شکایت و نوشتن نامه کتبی ارائه کنند جواب دادند که چنین مراحلی در چارت ایرانسل تعریف نشده و کلیه تماس های شما ضبط شده و …با این وجود هر ماه در روزهای سی ماه تا روزهای ۴-۵ ماه بعدی شاهد اختلال و کاهش شدید سرعت می شویم که تماس با مرکز ایرانسل هم که معمولا با انتظاری گاه تا ۴۵ دقیقه همراه هست تا اپراتور بتونه پاسخگو باشه بی فایده هست و هم اکنون روز ۲۹ شهریور ۹۰ ساعت ۱۴ نیز شدید سرعت اینترنت کم شده و الان سرعت بنده ۲۴کیلو یعنی نصف دایال آپ می باشد موضوع اولم رسیدگی اساسی و قطعی ایرانسل به این موضوع و پاسخگویی ایرانسل برای این سوال که چرا کم فروشی می کند می باشد برای اثبات مدعای خود هم تقاضای حضور کارشناسان ایرانسل و سازمان نظارت بر عرضه کالا و خدمات و ارگان های مربوطه هستم.امیر احمد اکبری اسبق تبریز جوابیه:مدیرمسئول محترم سایت خبری وزین تابناک با سلام و احترام پیرو نامه پیوست به شماره ۲۷۲/ت مورخ ۵/۷/۹۰ آن سایت خبری محترم٬ توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری٬ به حضورتان تقدیم میگردد. در پاسخ به پیام مشترک محترم وایمکس ایرانسل به شماره کاربری ۰۹۴۱۱۱۶۸۹۰۴ مورخ ۵/۷/۹۰ در سایت خبری وزین تابناک٬ به استحضار میرساند٬ این کاربر محترم نیز همانند سایر کاربران سرویس دسترسی به اینترنت خود را به صورت اشتراکی دریافت میکند لذا بدیهی است که سرعت دانلود کمتر از سرعت اشتراک است.در خصوص نحوه برخورد پرسنل مرکز تماس ایرانسل٬ لازم به ذکر است کلیه مکالمات مرکز تماس ایرانسل با هدف کنترل و حفظ کیفیت خدماترسانی٬ ضبط میشوند و برای پیگیری بیشتر موضوع مطرح شده از سوی این مشترک محترم٬ به اطلاعات بیشتری نظیر ساعت٬ تاریخ و شماره تماس نیاز است.در خصوص تأخیر در اتصال مجدد به شبکه پس از واریز وجه اشتراک با توجه به بررسیهای انجامشده٬ به استحضار میرساند به علت ترافیک بالا و تعداد درخواستهای زیادی که در آن روز به سیستم ارسال شده بود٬ فرآیند تحلیل اطلاعات با کندی مواجه شده بود که از این مشترک محترم٬ عذرخواهی میکنیم البته لازم به ذکر است همانطور که بارها از طرق مختلف به استحضار مشترکین محترم رسیده٬ توصیه شده است که هزینه اشتراک٬ حداقل ۲۴ ساعت قبل از آخرین روز اشتراک واریز شود تا مشترکین با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.لازم به ذکر آنکه کارشناسان مرکز تماس ایرانسل با این مشترک محترم تماس گرفتهاند و مشخص شده که این مشترک محترم از این سرویس در کافینت استفاده میکنند و به علت تعدد کاربران٬ با افت سرعت مواجه شدهاند.روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل طرح مشکل :مدیر محترم تابناک با سلام و احترام مدتی قبل سیم کارت ایرانسل را که شماره رندی هم داشت به قیمت بالاتر از فروشندگان ایرانسل خریداری نمودم و مدتی فعال کرده و از آن استفاده نمودم تا انکه برای مدتی نتوانستم از آن استفاده کنم و وقتی دوباره سیم کارت را در گوشی قراردادم غیر فعال بود به همین منظور به سایت ایرانسل رفتم و گزینه شارژ اینترنتی را زدم و همه مراحل بدون مشکل پیش رفت و سیم کارت حدود ۲۰ هزار تومان شارژ کردم تا مجددا شرکت ایرانسل شد و از حساب من برداشت انجام شد. ولی باز هم غیر فعال بود. به خدمات ایرانسل تماس گرفتم و موضوع را گفتم و پس از بررسی اعلام کردند که شماره شما به شخص دیگری داده می شود و پس از اسرار اینجانب به اینکه این شماره را به قیمت ۲۰ هزار تومان خریده ام و خواهان همین شماره هستم گفتند که ما این سیم کارت ها را در شهرهای دیگر مثل زاهدان! عرضه می کنیم (که موضوع بی ربطی است و می شود هر جایی عرضه کرد…) و در مورد بازگرداندن مبلغ واریزی به ایرانسل پرسیدن و هر بار که پیگیری کردم گفتند که سیستمی برای بازپرداخت مبلغ واریزی به شما نداریم و اشتباه شماست که پول را قبل از کنترل فعال بودن پرداخت کرده اید.سوال من این است که به فرض من ندانسته پولی واریز کرده ام اول اینکه چرا سیستم شارژ اینترنتی خطایی نداد دوم اینکه مبلغ واریزی را از چه کسی باید پس بگیریم. سوم اینکه در ثبت سیم کارت شماره موبایل و ایمیل از ما گرفته اند چرا اخطاریه ای نداده اند و پیامی نفرستاده اند.با تشکر از مدیریت سایت تابناک عبداله زارع شماره تلفن مذکور: ۰۹۳۶۳۵۵۱۹۹۹ جوابیه:مدیرمسئول محترم سایت خبری وزین تابناک با سلام و احترام پیرو نامه پیوست به شماره ۲۲۸/ت مورخ ۱۶/۷/۹۰ آن سایت خبری محترم٬ توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری٬ به حضورتان تقدیم میگردد.احتراما پیرو پیام یکی از مشترکین محترم شرکت ایرانسل به سایت وزین تابناک مورخ ۱۶/۷/۹۰ به شماره ۲۹۰/ت٬ در خصوص سلب امتیاز سیمکارت بلااستفاده٬ به استحضار میرساند٬ شرکت ایرانسل مکررا از روشهای گوناگون نظیر دفترچه راهنمای موجود در بسته سیمکارت٬ پیامهای اطلاعرسانی مختلف٬ اخبار٬ اطلاعیهها، آگهیها و پیامک اطلاعرسانی در خصوص قوانین مربوط به سلب امتیاز سیمکارتهای غیرفعال به مشترکین خود اطلاعرسانی کرده است و مشترکین باید توجه داشته باشند٬ چنانچه به مدت ۹۰ روز از سیمکارت خود استفاده نکنند٬ مالکیت سیمکارت سلب خواهد شد.طبق بررسیهای انجام شده بر روی شماره اعلامی از سوی این مشترک محترم٬ مشخص گردید به دلیل عدم استفاده طی ۹۰ روز٬ سیمکارت سلب امتیاز شده است.همچنین ایرانسل برای این دسته از مشترکین شرایطی را فراهم نموده است که میتواند شماره سیمکارت فعال دیگری را جهت انتقال اعتبار معرفی نمایند.لازم به ذکر است٬ سیمکارتهای اعتباری ایرانسل در تمامی نمایندگیهای مجاز ایرانسل فارغ از رند بودن شماره و اینکه با چه کدی عرضه میشوند٬ به قیمت ۵۰۰۰۰ ریال عرضه میشود. کلیه سیمکارتهای شرکت ایرانسل با قیمت مصوب عرضه میشود و هیچ کدام از نمایندگیهای ایرانسل مجاز به فروش سیمکارت٬ بالاتر از قیمت مصوب این شرکت٬ نیستند.شایان ذکر است٬ سیمکارت اعتباری ایرانسل به همراه ۲۰.۰۰۰ ریال اعتبار اولیه٬ ۵۰.۰۰۰ ریال بوده و به همراه یک سیم هدیه با ۲۰۰۰ ریال اعتبار اولیه (ارسال از طریق پست) عرضه میشود٬ همچنین سیمکارت دایمی ۱۲۴۸۰۰۰ ریال٬ سیمکارت پیامرسان اعتباری ۴۰۰۰۰ ریال به همراه ۱۰۰۰۰ ریال اعتبار اولیه٬ سیمکارت پیامرسان دایمی ۵۰۰۰۰۰ ریال٬ میکروسیماعتباری ۱۰۰۰۰۰ ریال به همراه ۳۰۰۰۰ ریال اعتبار اولیه٬ میکو سیم دایمی ۱۲۴۸۰۰۰ ریال٬ میکرو سیم پیامرسان اعتباری ۸۰۰۰۰ ریال به همراه ۲۰۰۰۰ ریال اعتبار اولیه و میکروسیم پیامرسان دایمی ۵۰۰۰۰ ریال میباشد.شایان ذکر است٬ کارشناسان مرکز تماس شبانهروزی شبکه تلفن همراه ایرانسل با شماره ۷۰۰ برای تماس از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای تماس از دیگر خطوط در ۲۴ ساعت شبانهروز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به مشترکین محترم میباشند.روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل طرح مشکل :سایت وزین تابناک با اهداء سلام موضوعی که در سایت اعلام شده بود در مورد ضبط سیم کارت های ایرانسل واقعیت دارد و خیلی بدتر از اینهاست من با شماره هایی که دادند تماس گرفتم و آنها پاسخ دادند به ما مربوط نیست وچون شما از سیم کارت استفاده نکرده اید به شخص دیگری واگذار شده است این در حالی است که من اعتبار دارم وسه سری مدارک تحویل دادم یک سری به مامور پست که شماره طلایی را ثبت نام کرده بودم (با پیگیری انجام شده دفاتر رسمی ایرانسل تایید کردند که بعلت عدم پایبندی به قرارداد مدارک توسط پست به ایرانسل ارسال نشده است دوسری هم به نمایندگی های مجاز ارایه دادم که تاییدیه دارم شماره طلایی اینجانب ۰۹۳۹۱۴۱۵۵۰۸ می باشد. متاسفانه نه در سایت رسمی ایرانسل هیچگونه جایی برای شکایت و دادن شماره پیگیری تماس ها با اپراتور و غیره وجود ندارد و در ضمن پس از چندین با رتماس با اپراتور گفتند هیچ کار نمی توان کرد و شماره شما به کسی دیگر داده می شود در صورت تمایل بروید شکایت کنید.با تشکر از محبت و پیگیری علی لکزاییجوابیه:مدیرمسئول محترم سایت خبری وزین تابناک با سلام و احترام پیرو نامه پیوست به شماره ۲۲۸/ت مورخ ۱۶/۷/۹۰ آن سایت خبری محترم٬ توضیحات زیر جهت هر نوع بهرهبرداری٬ به حضورتان تقدیم میگردد.احتراما پیرو پیام یکی از مشترکین محترم شرکت ایرانسل به سایت وزین تابناک مورخ ۱۶/۷/۹۰ به شماره ۲۹۰/ت در خصوص سلب امتیاز سیمکارت٬ به استحضار میرساند٬ شرکت ایرانسل مکررا از روشهای گوناگون نظیر دفترچه راهنمای موجود در بسته سیمکارت٬ پیامهای اطلاعرسانی مختلف٬ اخبار٬ اطلاعیهها٬ آگهیها و پیامک اطلاعرسانی در خصوص قوانین مربوط به سلب امتیاز سیمکارتهای غیرفعال به مشترکین خود اطلاعرسانی کرده است و مشترکین باید توجه داشته باشند چنانچه به مدت ۹۰ روز از سیمکارت خود استفاده نکنند٬ مالکیت سیمکارت٬ سلب و به شخص دیگری واگذار خواهد شد.طبق بررسیهای انجامشده بر روی شماره ایرانسل اعلامی از سوی این مشترک محترم٬ مشخص گردید در تاریخ ۲۹/۲/۱۳۹۰ به دلیل عدم استفاده از سیم کارت طی ۹۰ روز و مطابق ضوابط مورد اشاره٬ سلب امتیاز شدهاند. همچنین لازم به ذکر است٬ مدرک شناسایی مشترک در تاریخ ۲۵/۱۰/۱۳۸۹ در سیستم ایرانسل ثبت سلب امتیاز سیمکارت فوقالذکر تنها به علت بلااستفاده ماندن آن طی یک دوره زمانی حداقل ۹۰ روز بوده است.روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
منبع: تابناک
منتشر شده در
10نظر
به خدا راست می گه این ایرانسل شورشو در اورده لطفا دستگاههای نظارتی وارد عمل شوند!
گند زدن به هرچی فناوری جدید در دنیاست
منم موافقم یکی نیست به داد کاربرای اینترنت برسه
من که با وجود اشتراک ۶ ماهه ۵١٢ بیخیال وایمکس ایرانسل شدم و دیگه تمدیدش نکردم حالا سه ماهه هی اس ام اس میدن و راهکارهای جدید برای شارژ مجدد ارائه میکنن و دعوت میکنن که بیایم پول واریز کنیم و مجددا حسابمونو فعال کنیم ! به همین خیال باشن ! دزدی فقط این نیست که دست تو جیب طرف کنن … واقعا وضعیت اینترنت تو ایران اسف باره.!
سلام
منکه دیگه شارژ نمیکنم سرعتش فقط ابروی ادمو میبره
سرعت وایمکس ایرانسل افتضاح دیگه اعصاب نزاشته برام من ۵۱۲ دارم و الان سرعت دانلودم ۵ kb/s هست
بخدا بعضی وقتا میخوام بکشمشون من ۵۱۲ دارم ولی وقتی میزنم دانلود بشه ۴۰ کیلو بایته در صورتی که adsl پسر عموم دقیقا با سرعت ۵۰۰ تا دانلود میکنه
دروغگوهای پست فترت
پست فطرت
سلام… همه ی دوستانی که در نظرات بالا می گفتن ما سرعتمون ۵۱۲ هست هنوز تفاوت محاسبه بیت و بایت و معنای سرعت و پهنای باند رو نمی دونن .تو رو خدا یه کم هزینه کنید و به کلاسهای آموزشی اینترنت برید……
وایمکس مبین نت از ایرانسل هم بدتره
برید ADSL بگیرید هر گیگش ۳ تومنه مال مبین نت هر گیگ ۱۰ هزار تومنه ! ایرانسل رو نمیدونم اما اونم لابد حداقل دو برابر ADSL است اگه خط تلفن تون PCM هست و ADSL نمیدن برید دنبال رایتل باز به اینا شرف داره