مسئول بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت که کارلوس کیروش هیچ طلبی از فدراسیون فوتبال ندارد.
میپنا – عباس ترابیان در حاشیه نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارلوس کیروش در حال حاضر هیچ طلبی از فدراسیون فوتبال ندارد و پولی که فدراسیون فوتبال از فیفا دریافت کرد به این مربی داده شد و بر این اساس فدراسیون فوتبال هیچ بدهی به او ندارد.خبرنگاری پرسید، گفته شده که قبل از جام ملتهای آسیا فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری برخی از بازیهای تدارکاتی به ندادن پول کافی به کارلوس کیروش متهم بود و انتقاداتی از سوی وی به فدراسیون فوتبال وارد شد، نظر شما چیست؟ که ترابیان پاسخ داد: فدراسیون فوتبال در حد بضاعت خود از این مربی حمایت لازم را به عمل آورد و قبل از جام ملتهای آسیا هر گونه امکاناتی که لازم بود در اختیار وی قرار داد. البته نمیتوان بضاعت فدراسیون فوتبال را با مثل منچستریونایتد مقایسه کرد و نمیتوان گفت که امکاناتی که به مربی این تیم داده میشود به همین میزان در اختیار کارلوس کیروش قرار میگرفت.ترابیان اضافه کرد: کارلوس کیروش باید بداند که در کجا قرار دارد و به چه تیمی خدمت میکند.وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین که وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اعلام کرد صدا و سیما موظف نیست که بگوید برای پخش فوتبال از صدا و سیما پول ندارد به نظر من این حرف درست است و مغایرتی وجود ندارد که بگوییم صدا و سیما باید این حق پخش را به فوتبال بدهد. این چیزی است که در تمام دنیا عرف است. البته طی جلسهای که با صدا و سیما داشتیم ما به دنبال این مساله هستیم و یقین دارم که حق گرفتنی است و باید حق فوتبال را از صدا و سیما بگیریم.ترابیان خاطر نشان کرد: متاسفانه تعرفه فوتبال در تلویزیون با برنامه آشپزی یکسان دیده میشود و گاهی اوقات مهمتر از فوتبال است.وی تصریح کرد: امروز هیچ فدراسیونی نباید به بودجه دولت بسنده کند و اگر فدراسیونی بخواهد با بودجه دولت برنامه خود را پیش ببرد در حقیقت به خواب غفلت رفته و این روند درستی نیست. ما باید به مسائل درآمدزایی و بازاریابی در ورزش ورود پیدا کنیم و فرصتهایی را در این زمینه جستوجو کنیم. همان طور که داورزنی رییس فدراسیون والیبال طی جلسهای که در وزارت ورزش و جوانان داشت اظهار کرد در آینده اگر کسی بخواهد رییس فدراسیونی شود در ابتدا باید علاقمند به درآمدزایی و خصوصی سازی باشد و اگر در این زمینه موفقیتی در خود نبیند دلیلی وجود ندارد که رییس فدراسیون باشد.وی تصریح کرد: ورزش باید در آینده به سمتی پیش برود که با شناسایی فرصتهای تبلیغاتی در قالب ساختارهای تعریف شده طوری باشد که دخل و خرجش هماهنگ باشد. با برپایی این گونه همایشها ما به دنبال این مساله هستیم و امیدوارم که این اولین گام مسیر درستی برای برپایی همایشهای دیگر باشد. هر چند امروز خوشحال هستم که استقبال خوبی از سوی شرکتهای تبلیغاتی، اسپانسرها، فدراسیونهای ورزشی و سازمان لیگ شاهد بودیم و این امر نشان میدهد که چقدر ارگانهای ورزشی و سازمانهای تبلیغاتی و فدراسیونهای ورزشی به مساله تبلیغات و اسپانسر شیپ علاقمند هستند و ما را در این مسیر ناامید نکرده است.ترابیان همچنین با اشاره به نشست هماندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران بیان کرد: با توجه به اینکه این دغدغه در جامعه وجود داشت که چگونه و کی اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی می شود و اینکه بودجههای دولتی کفایت فعالیتهای بعضی فدراسیونها مانند فوتبال را نمیدهد و اینکه وزارت ورزش به رفتن به سوی درآمدزایی تاکید دارد، تصمیم گرفتیم در وزارت ورزش کمیتهای تحت نظر نصرالله سجادی تشکیل شود چرا که بسیاری از رشتههای ورزشی جذابیتهای زیادی دارند که میتوانند فرصتهای تبلیغاتی ایجاد کنند. در این کمیته تعدادی از اساتید دانشگاه که از نظرعلمی میتوانند به این موضوع ورود پیدا کنند و افرادی که از لحاظ تجربی میتوانند فعالیت داشته باشند عضو هستند. فدراسیون و باشگاهها باید افرادی داشته باشند که برای درآمدزایی تربیت شوند. از این رو باید سیاستگذاریهای کلان و همگامی به تمامی فدراسیونها دیکته شود تا آنها در این زمینه فعالتر شوند. امیدوارم روزی برسد که به قول آقای داورزنی به جایی برسیم که نیازی به بودجه دولتی نداشته باشیم. کمیتهای هم که در وزارت ورزش تشکیل شده، دنبال همین کار است و این اقدام مهمی است که باید در کشور انجام گیرد.ترابیان درباره معضلات اساسی که در این امر زمینه وجود دارد نیز گفت: یکی از معضلات اساسی ما این است که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشده است. همان طور که وزیر اشاره کرد، قانون حق را به صداوسیما داده که چنین پولی را پرداخت نکند اما در دنیا اتفاق دیگری در این مورد در حال رخ دادن است. با توجه به اینکه بسیاری از برنامههای ورزشی درآمد ویژهای برای صداوسیما دارد و صداوسیما ویترین نمایش ورزش است، باید با دید قشنگتری به این قضیه نگاه کند. من چون به این قضیه ورود کردهام میدانم که صداوسیما در همه رشتههای ورزشی درآمدزایی دارد. از آنجا که بخش اعظمی از مردم به ورزش علاقهمند هستند، باید صداوسیما نیز در این حرکت ملی کمک کند.وی ادامه داد: از معضلات دیگر این است که قانون کپیرایت در کشور ایران اعمال نشده، در بعضی موارد بسیار کوچک نظیر موسیقی و کتاب قانون کپی رایت وجود دارد اما برای ورزش هیچ موقع گامی برداشته نشده است. همچنین فرهنگ اسپانسر و حمایت کننده در ایران جا نیفتاده است و یکی از معضلات اصلی این است که فدراسیونها فکر میکنند که فقط اسپانسر باید به آنها پول پرداخت کند و خودشان در مقابل هیچ وظیفهای ندارند. امیدوارم این موانع و معضلات برداشته شود تا در زمینه بازاریابی، حرکت وسیعتری داشته باشیم.ترابیان در پاسخ به این پرسش که کدام فدراسیونها به اهداف این کمیته نزدیکتر هستند، گفت: بعضی از فدراسیونها حرکتهایی را انجام دادهاند اما مشکلات و حاشیههایی که فراهم بوده اجازه نداده که حرکتهای آنها به چشم بیاید مانند فدراسیون فوتبال. والیبال با توجه به اینکه حاشیههای آن کمتر بوده خوب عمل کرده فدراسیونهای دیگری هم هستند که حرکتهایی را انجام دادهاند. اما امیدوارم این حرکت جمعی شود و اسپانسرها هم ورود پیدا کنند تا همه از این موضوع نفع ببریم.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر