این روزها شاهد هستیم که کلاهبرداران ایرانسلی با ارسال پیامک از طریق برخی خطوط این اپراتور به فکر اخاذی و کلاهبرداری از مردم هستند که انتظار میرود مسئولان در این امر هرچه سریعتر وارد شوند.
طی ماههای گذشته خبرهای ارسال پیامک از سوی برخی شمارههای ایرانسلی مبنی بر برنده شدن مشترکان در طرحهای مختلف این اپراتور به گوش میرسد که این روزها ارسال این پیامکها شدت بیشتری پیدا کرده است.
این بار سودجویان و زیادهخواهان در ارسال پیامکهای خود به در بسته خوردند و یکی از آنها را به خبرنگاران ارسال کردند. در این پیامک که از شماره ۶۲۹۸—۰۹۳۰ به مشترکان ارسال شده آمده است: «مشترک گرامی شما در جشنواره ایرانسل به قید قرعه برنده یک دستگاه تلویزیون LCD پانوسونیک ۴۲ اینچ به همراه یک دستگاه DVD شدهاید، لطفاً برای دریافت جایزه مشخصات خود از قبیل نام و نامخانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، کد پستی و آدرس دقیق منزل خود را از طریق پیامک به شماره مورد نظر ارسال کنید. با تشکر از انتخابتان». جالب اینکه در انتهای این پیامک نیز آدرس سایت این اپراتور آمده است و نکته جالبتر با حصول تماس با شماره ایرانسل مورد نظر همانند تلفن گویای این شبکه برقراری ارتباط انجام شده و وقتی در پایان برای برقراری تماس با اپراتور متصل میشوید کسی پاسخگو نیست. خبرگزاری فارس در پیگیری این پیامک با شمارهگیری ۷۰۰ و ارتباط با کارشناسان اپراتور ایرانسل موضوع را در جریان گذاشت که آنها با اعلام جعلی خواندن محتویات پیامک و کلاهبرداری با شیوههای جدید از مشترکان بیان داشتند برای پیگیری و بررسی قانونی میتوانید به نمایندگان حقوقی ایرانسل در شهرستانها مراجعه کنید. کارشناسان این اپراتور ابراز داشتند: هرگونه اعلام برنده شدن مشترکان این اپراتور به هیچ وجه با پیامک انجام نمیشود چراکه این شرکت به برندگان خوششانس خود از طریق شمارههای شناخته شده تماس تلفنی برقرار کرده و در ضمن نام برندگان را نیز در سایت اطلاعرسانی خود درج خواهد کرد. کارشناسان ایرانسل در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با شمارهگیری شماره موردنظر همانند ایجاد ارتباط با شماره تماس ۷۰۰ در ابتدا توسط راهنمای گویا به بخشهای مختلف راهنمایی میشوید، یادآور شدند: کلاهبرداران پیام این اپراتور را نیز ضبط کرده بر روی پیغامگیر خود نهادهاند و دلیل این ادعا زمانی مشخص میشود که با متصل شده به اپراتور نمیتوانید با کسی صحبتی داشته باشید. البته اپراتور ایرانسل و مسئولان آن اگر مشتریمداری را در راس امر خود قرار دهند باید نسبت به مشترکان چند میلیونی خود احساس مسئولیت کرده و دست کلاهبرداران را از اخاذی کوتاه کنند. این شرکت ارتباطی با بررسی صحت این ادعا میتواند با صاحب یا صاحبان شماره خاطی به دلیل ایجاد مزاحمت و اخاذی برابر قانون رفتار کرده تا مشتریان متضرر نشوند. همچنین از مسئولان این اپراتور انتظار میرود تا نسبت به مسدود کردن و برخورد قانونی با کلاهبرداران ایرانسلی هرچه زودتر اقدام کرده و مشتریمداری را راس امور خود قرار دهند. گزارش : قربانعلی مسافر
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر