یکی از غول های فناوری در حوزه خدمات به تازگی فروشگاهی راه اندازی کرده که پس از خرید مشتری با استفاده از یک برنامه موبایلی صورتحساب خود را پرداخت می کند و نیازی نیست در صف صندوق بایستد.
نود فناوری – شرکت آمازون نشان داده سعی دارد به هرشیوه ممکن کالاهای خود را به دست خریداران برساند. در این راه از فناوری های مختلف و حتی پهپادها استفاده می کند. درهر حال این شرکت اکنون به سراغ فروشگاه های بزرگ رفته و قصد دارد نخستین فروشگاه خود به نام «آمازون گو» را بسازد که در آن هیچ صفی برای صندوق وجود ندارد.
آمازون اعلام کرده نخستین شعبه این فروشگاه هوشمند در سیاتل در حال آزمایش است و به زودی به روی عموم مردم گشوده می شود. مشتریان برای ورود باید یک برنامه موبایل آمازون را در تلفن های همراه خود نصب کنند. پس از ورود، هزاران حسگر خریدهای مشتریان و کالاهایی که آنها از قفسه ها برمی دارند را کنترل می کنند. پس از اتمام خرید، مشتری می تواند کالاهای خود را در کیسه ریخته و بیرون برود زیرا برنامه آمازون، هزینه را از حساب فرد کسر می کند.
آمازون این فناوری را «فقط بزن بیرون» نام گذاری کرده است. یکی از قابلیت های جالب این فناوری آن است که شامل تصویر کامپیوتری و یادگیری ماشینی است. همچنین می تواند کالاهایی که به قفسه باز می گردند و مشتری آنها را انتخاب نکرده، ردیابی کنند.
البته این شرکت هنوز اعلام نکرده قصد افتتاح فروشگاه های مشابه در خارج از سیاتل را دارد یا خیر. در حال حاضر فقط کارمندان آمازون می توانند از آن خرید کنند اما در ۲۰۱۷ میلادی برای عموم مردم افتتاح می شود./
منتشر شده در