سرعت سنج های لحظه ای از رادار استفاده می کنند و از این طریق، سرعت بالای ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را اندازه گیری کرده و اطلاعات خودرو را ثبت و ضبط می کنند.
امیر احمد سپهری- مدیرعامل شرکت تولید کننده سرعت سنج لحظه ای در گفتگو با
خبرنگار مهر، گفت: سرعت سنج های تولیدی توسط شرکت دانش بنیان ما طبق
استاندارد بین المللی هستند و جزء سرعت سنج های راداری نسل سوم به شمار می
روند.
وی افزود: با توجه به اینکه ایران صدرنشین تخلفات جاده ای در بین کشورهای
دنیاست و باید بتوانیم این مشکل را بررسی کنیم به فکر تولید سرعت سنجهای
لحظه ای افتادیم تا از این طریق بتوانیم سرعت خودروها را کنترل کرده و مانع
بالا رفتن تصادفات در کشور شویم.
سپهری با بیان اینکه سرعت سنج های به کاربرده شده در کشور تقلبی هستند،
اظهار داشت: سیستم های تقلبی برای اندازه گیری سرعت خودروها، مشکلاتی دارند
که در صورت خراب شدن نیز امکان تعمیر آنها وجود ندارد و با جایگزین کردن
سرعت سنج های لحظه ای علاوه بر امکان تعمیر در کشور، کمتر با مشکلاتی از
این دست روبرو می شویم.
وی خاطر نشان کرد: سرعت سنج لحظه ای به صورت رادار است و رادار هم با سرعت
نور کار می کند که از این طریق می تواند سرعت بالای خودرو را اندازه گیری
کند.
سپهری توضیح داد: یک مجموعه علمی در پارک فناوری پردیس، دانش تولید سرعت
سنج لحظه ای را پیاده کرده و این تکنولوژی را به ثبت اختراع رسانده است.
وی در خصوص جایگزینی سرعت سنج های لحظه ای که در پارک فناوری پردیس تولید
می شود، افزود: تاکنون این سرعت سنج های لحظه ای در اتوبان های بزرگ تهران
از جمله صدر و نیایش به کار برده شده اند و اکنون در حال سالم سازی محیط
کشور از این منظر هستیم.
سپهری یادآورشد: اگر خودروها با سرعت بالای۱۷۰ کیلومتر در ساعت در حرکت
باشند با سنسور راداری سرعت لحظه ای تشخیص داده می شود و ضمن ضبط خودرو
پلاک خودرو نیز خوانده می شود. از این رو ، سرعت میانگین محاسبه شده و
اطلاعات شناسایی خودرو و تخلفات را به پلیس و مراکز مدیریت راههای کشور و
استانها از طریق عکس و دیتا ارسال کند.
وی در خصوص خودرو هایی که سرعت بالایی ندارند، گفت: اگر خودرویی با سرعت
کمتر از ۱۷۰ کیلومتر از جلو سامانه عبور کند، سنسور ویدئویی عمل کرده و
سرعت میانگین را محاسبه می کند.
ارسال یک نظر