در حال خواندن
روابط عمومی رگولاتوری مطالعه فرمایند
0

موبنا – امیر احدی – روز گذشته اپراتورهای کشور به میزبانی سازمان رگولاتوری زیر یک سقف جمع شدند تا طی توافقی بتوانند از پوشش کشوری شبکه همراه‌اول استفاده کنند.
این اقدام در واقع یکی از شروط رگولاتوری برای ارایه مجوز نسل ۳ و ۴ بود. اما در شرایطی که یکی از مهمترین اقدامات در حوزه رگولاتوری و ارتباطات کشور در حال وقوع است، روابط عمومی این نهاد نشان داد که شناخت جامعی از عرصه خبر و اطلاع‌رسانی نداشته و از همین‌رو تعداد قابل ملاحظه‌ای از روزنامه‌نگاران و رسانه‌های قدیمی و تخصصی حوزه ICT در این برنامه حضور نداشتند.تنها احتمال و علت این اقدام روابط عمومی رگولاتوری که تقریبا بسیاری از خبرنگاران حوزه ICT حتی یکبار نیز وی را ندیده‌اند، واهمه از پرسشگری و طرح انتقادات عنوان می‌شود. ظاهراً این سازمان قادر به ارایه پاسخ رسانه‌های منتقد نبوده و علاج را در حذف منتقدان و گریز از آنها دیده است.اما بد نیست به روابط عمومی سازمان رگولاتوری به علت عدم آشنایی با مسایل حوزه رسانه‌ای خاطر نشان شود، پرسش‌گری و انتقاد از ضعف‌های متعدد یک نهاد را نمی‌توان با حذف خبرنگاران متوقف کرد. به هر حال رسانه‌ها همچون مطلب حاضر به نقد عملکرد رگولاتوری خواهند پرداخت.در این میان جا دارد تا وزیر ارتباطات نیز برای پیشگیری از تداوم مشکلات بیشتر در این عرصه خود وارد عمل شود. به هر حال اطلاع‌رسانی رگولاتوری هیچ تناسبی با حجم کار و ابهامات و انتقادات از عملکرد آن نداشته و بی‌پاسخ گذاشتن پرسش‌ها نیز موجب درج نمره عملکرد ضعیف در کارنامه مجموعه وزارت ارتباطات را به دنبال خواهد داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر