در حال خواندن
خرید و فروش اینترنتی، پست ویژه و پیشتاز محبوب‌ترین سرویس‌های پستی
0

مدیرعامل شرکت پست گفت: خرید و فروش اینترنتی، پست ویژه و پست پیشتاز در صدر پر استقبال‌ترین سرویس‌های پستی قرار دارند. همچنین سرویس تعیین زمان توزیع که بسته بعد از ساعت اداری توزیع می‌شود به شدت مورد اقبال مردم واقع شده است.
نود آی سی تی -حسین مهری ، با اشاره به راه‌اندازی سرویس تعیین زمان توزیع (TLS) اظهار داشت: در این سرویس بسته طبق زمان درخواستی متقاضی، ارسال می‌شود و زمان توزیع مرسولات در این سرویس ساعات ۱۴ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲ است.مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه در ماه های اخیر حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سرویس تعیین زمان توزیع (TLS) استفاده کرده اند، افزود: علیرغم تازه بودن سرویس، اما TLS با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبرو شده که این امر به شدت میزان مرسولات معطله در باجه ها را کاهش داده است .*جابجایی ۴۳۰ میلیون مرسوله در سال جاری/ خرید و فروش اینترنتی، پست ویژه و پست پیشتاز پراستقبالمهری همچنین از جابجایی ۴۳۰ میلیون مرسوله در سال جاری خبر داد و گفت: آمار جابه‌جایی مرسولات نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد رشد ترافیک را نشان می‌دهد.مدیرعامل شرکت پست با اشاره به بیشترین افزایش رشد ترافیک در سرویس‌های پستی توضیح داد: به ترتیب سرویس خرید و فروش اینترنتی با حدود ۳۶ درصد رشد ترافیک، سرویس پست ویژه با حدود ۲۸ درصد رشد و سرویس پست پیشتاز با ۲۴ درصد رشد، بیشترین میزان رشد ترافیک در سرویس‌های پستی را به خود اختصاص داده‌اند.وی تاکید کرد: افزایش ترافیک این سرویس‌ها نشان می‌دهد، توجه و علاقه مردم به سرویس های باکیفیت بالاتر بیشتر است.*پیگیری سرنوشت مرسوله با راه‌اندازی پست همراهمهری همچنین به راه اندازی سرویس “پست همراه” با شماره #۱۹۳*اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از سرویس ها و خدمات پستی مطلع شده و در آینده نیز با توسعه این سرویس شهروندان می‌توانند با تلفن همراه از سرنوشت مرسوله خود اطلاع یابند.مدیرعامل شرکت پست با اشاره به سرویس پست مالی نیز افزود: در حال حاضر در ۱۰۷ واحد پستی سرویس های پست مالی را با همکاری پست بانک ارائه می شود و بنا داریم تا پایان سال این عدد را به ۳۰۰ واحد پستی افزایش دهیم.* سرنوشت مرسولات خسارت دیده یا مفقود شده و تاخیریمهری در پاسخ به این سوال که اکنون اگر مرسولات در مسیر خسارت دیده یا مفقود شوند چه ترتیبی اتخاذ می‌شود، گفت: برای این کار بیمه مرسولات پستی وجود دارد و اگر مرسولات بیمه شده به هر دلیلی خسارت دیده و یا مفقود شده است خسارت مربوط به آن بر اساس ارزش اظهار شده مرسوله توسط صاحب آن پرداخت می شود و در صورتی که مرسوله بیمه نشده باشد توسط تعرفه های اعلامی از سوی شرکت پست پرداخت خسارت صورت خواهد گرفت.مدیرعامل شرکت پست همچنین در خصوص احتمال تاخیر در توزیع مرسولات ویژه، گفت: در این باره بنا داریم به صاحب مرسوله خسارت پرداخت کنیم که برای نحوه پرداخت خسارت در تاخیر توزیع، در پی آن هستیم تا مجوز لازم را جهت این امر نیز اخذ کنیم.وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در ساختار نیروی انسانی، اقتصادی و فنی شبکه پستی سعی کردیم هزینه ها را کنترل و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا در نهایت ارتقای بهره وری، سبب کاهش قیمت تمام شده شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود.*سرانه مرسوله در ایران هشت و در آسیا و اقیانوسیه ۱۱.۵ استمهری خاطرنشان کرد: بنا داریم خود را به استانداردهای دنیا نزدیک کنیم، سرانه مرسوله در ایران حدود هشت مرسوله و سرانه مرسولات در کشورهای آسیا و اقیانوسیه ۱۱.۵ مرسوله است اما با اقداماتی که صورت خواهد گرفت انتظار می رود تا در سال آینده به این عدد دست پیدا کنیم.مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه قصد داریم تا خود را به متوسط دنیا نزدیک کنیم، تصریح کرد: این موضوع نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات پستی توسط ارائه خدمات با کیفیت و موردنیاز مشتریان دارد.وی تاکید کرد: سازمان ها باید اعتقاد پیدا کنند که کارهای خود را برون سپاری کنند و مکاتبه جای مراجعه را بگیرد. این امر در بهره وری سازمان اثرات مثبت بسیاری دارد و سالم سازی محیط اداری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، ترافیک و هزینه های ملی را در بر خواهد داشت.* تلاش برای تسری جابجایی مرسولات با خطوط ریلی از ۳ استان به تمام کشورمهری گفت: در حال حاضر در سه استان هرمزگان، خراسان رضوی و کرمان برای جابجایی مرسولات از خطوط ریلی استفاده می‌شود و در صددیم تا این امر را به دیگر نقاط کشور نیز گسترش دهیم. مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه درخواست پست از سازمان‌ها و شهروندان اعتماد به پست است، تاکید کرد: با ارائه راهکارها و طراحی سرویس‌های جدید و اصلاحات ساختاری از جمله بازنگری در خطوط هوایی و توسعه خطوط ریلی این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که مرسولات را در نهایت دقت، صحت و کیفیت در سر تا سر کشور جابجا کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر