رقابت فزاینده اپراتورهای مخابراتی در آمریکا آنها را به اقداماتی همچون فروش تقریبا رایگان تبلت برای جلب مشتری واداشته است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس به نقل از بیزینس ویک، از جمله اپراتورهایی که به این کار روی آوردهاند میتوان به وریزون و AT&T اشاره کرد که قصد دارند تا در فصل خرید کریسمس به ابتکارات جالبی در این زمینه دست بزنند.وریزون دست به عرضه تبلتهای رایگانی زده که تنها با دریافت ۱۰ دلار هزینه اشتراک در ماه آنها را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. از سوی دیگر AT&T هم با دریافت تنها ۹۹ سنت حق اشتراک تبلت Kindle Fire HDX ساخت شرکت امازون را توزیع میکند.بررسیهای موسسه تحقیقاتی Recon Analytics LLC نشان میدهد که استفاده از این روش بازاریابی از سوی اپراتورهای تلفن همراه تا حدی موفق بوده و باعث رشد ۶۱ درصدی میزان خرید این نوع تبلتها از اپراتورهای مخابراتی شده است. از سوی دیگر میتوان این روش را برای جلب نظر کاربران در جهت استفاده از خدمات دیگر اپراتورها به کار گرفت.تنها نگرانی جدی در این زمینه کاهش تقاضای بازار برای خرید تبلت است. بازار تبلت در سال ۲۰۱۳ بسیار پررونق بود، اما در سال ۲۰۱۴ رو به افول گذاشت و در این زمینه چشم انداز روشنی نیز وجود ندارد. لذا اگر این وضعیت ادامه یابد، اپراتورها چاره ای نخواهند داشت جز اینکه به ارائه سرویس های جذاب دیتا و اینترنت بپردازند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر