مدیر عامل شرکت اینترنتی آسیاتک با انتقاد از وضعیت شبکه انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مشکل فعلی اینترنت کشور شبکه ماکارونی گره خورده انتقال است که با قطعیهای مکرر هم برای شرکتهای PAP و هم کاربران دردسر ایجاد کرده است.
نود آی سی تی – محمدعلی یوسفیزاده افزود: یک ماه پیش وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات
زیرساخت ماموریت داد مسایلی که به فقدان کیفیت اینترنت کشور منجر میشود را
برطرف سازد. پس از اعلام این ماموریت شرکت ارتباطات زیرساخت جلسات متعددی
در این زمینه برگزار کرد، اما با این حال همچنان مشکلات پابرجاست.وی اضافه
کرد: تنها کاری که زیرساخت پس از برگزاری جلسات کرده این است که نمیگذارد
شبکه به طور کامل قطع شود و در برخی موارد ۷۰ الی ۸۰ درصد کاهش پیدا
میکند. ارتقا تکنولوژی شبکه انتقال زیرساخت مدیرعامل
آسیاتک با تاکید بر اینکه میخواهیم کمک کنیم تا مشکلات در این زمینه حل
شود، گفت: موضوع انتقال پهنای باند یکی از مواردی بود که از روز اول در
این جلسات مورد بحث قرار میگرفت. اکنون همه میدانیم که ظرفیت شبکه بالا
رفته و در این موضوع هم شکی نیست که یک زیرساخت خوب فیبرنوری در کشور وجود
دارد که بنای آن در سالهای گذشته ایجاد شده است، اما به هرحال نگهداری از
این شبکه وظیفه شرکتهای ارایهکننده اینترنت نیست و ما تنها وظیفه داریم
اینترنت را از شرکت زیرساخت یا مخابرات گرفته و به مردم تحویل دهیم. وی
افزود: زیرساخت پروژه های بزرگی آماده کرده تا مشکل انتقال را حل کند اما
اینکه پروژهها شدنی است از سایز فکر ما بزرگتر است و نمیتوانیم در این
زمینه اظهار نظری کنیم.یوسفی زاده همچنین در ادامه گفت: قرار بود شبکه
هواوی نیاز کشور را در زمینه انتقال تامین کند اما اکنون شبکه پر شده به
گونهای که مسیر بکآپ آن نیز پر شده است.یوسفی زاده با بیان اینکه از
بهمنماه سال گذشته مشکلات ما در این انتقال مدام بیشتر شده است، گفت:
مشکلات تا حدی زیاد شده است که حتی طی روزهای گذشته ما هر روز در یکی از
شهرهای خود حداقل چندین ساعت قطعی اینترنت داشتهایم که این مساله کاربران
را به شدت عصبانی کرد.وی همچنین عنوان کرد: آیا این درست است که یک STM1 در
هفته بیش از پنج ساعت قطعی داشته باشد؟ واقعا اگر قرار است چنین اتفاقی رخ
دهد ای کاش حداقل این موضوع را به ما اطلاع دهند تا ما این مساله را از
طریق پیام کوتاه به مشتریان خود اعلام کنیم. پرداخت خسارت به کاربراناو
در ادامه با تاکید بر اینکه این شرکت آمادگی پرداخت خسارت به کاربران خود
را دارد، افزود: در بسیاری موارد با توجه به اینکه مسیرهایی که اینترنت
به دست شرکتهای ارایهکننده خدمات میرسد متفاوت است در شرایطی که ما دچار
قطعی شدهایم ممکن است شرکتهای دیگر خدماتی را به کاربران خود ارایه
دهند که همین مساله باعث میشود مردم به این موضوع فکر کنند که مشکل از سوی
شرکتهای ارایه کننده است. حملههایی بدون کنترلمدیر
عامل شرکت آسیاتک با تاکید بر اینکه اکنون ما هر شب، هر روز و هر لحظه
مورد حملات اینترنتی قرار میگیریم که هیچ کنترلی روی این حملات وجود
ندارد، گفت: لازم است با استفاده از فناوریهای روز شرکت ارتباطات زیرساخت
در بدو ورود این حملات را رصد و IPهای آنها را مسدود کنند، در حالی که
اکنون این حملات اتفاق میافتد و به دنبال اعتراض کاربر، ما باید این موضوع
را بررسی کرده و IPها را به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل کنیم تا آنها بحث
را پیگیری کنند. وی ادامه داد: نکته مهمی که درباره این حملات وجود
دارد آنکه در بسیاری از موارد به واسطه حملههای صورت گرفته حجم کاربر به
طور یکباره تمام میشود و این مساله باعث میشود کاربران فکر کنند شرکت
کمفروشی میکند.
منتشر شده در
نظرات
ارسال یک نظر